Pickup hardtop passer på værktøjet | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
lørdag. 25 marts 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
De nye Truckman hardtoppe fås i dynamiske udgaver med tonede ruder
over de mere strømlinede -erhvervsvarianter i indfarvede udgaver
til de mere funktionelle
Her er det en Fiat Fullback med tophængslet bagrude
Pop-up vinduer er også en mulighed
Det er den britiske producent af varebils-tilbehør, Truckmand, der bygger hardtoppene
Med mågevinge vinduer hele vejen rundt har du næsten lige så god adgang til ladet som uden hardtop

Pickup hardtop passer på værktøjet

Sortimo lancerer her serie af hardtoppe til pickup, der forvandler ladet til et regulært varerum. Fire serier passer til både professionelle og private

af Thomas André
26. januar 2018
i Nyheder, Tilbehør & indretning

Alle kan se fordelene ved en pickup. Ustoppelig i terræn og på ufremkommelige byggepladser, robust og nærmest uopslideligt opbygget. Rå machobil i form og figur. Der er ganske simpelthen ikke noget fjantet tøsefnidder over en pickup. Det er ren mandehørm.

Men professionelt anskuet er der bare alt for meget, der taler imod at anskaffe sig sådan en offroader med lad som varebil, når alternativet er en lukket varebil med lys i varerummet.

Lyskryds og slagter

For det første er det svært at have sine ting i fred på ladet, når man en uundgåelig gang imellem må standse ved at lyskryds eller holde foran slagteren.

Parkering i byen eller hjemme uden for arbejdstid er udelukket, når der er noget på ladet. Og rå macho-mænd gider ikke rydde op efter sig hver dag.

Regn og skidt

Dertil kommer det danske vejr, der sviner alt til og som udelukker enhver form for transport af materialer, der ikke kan tåle regn og skidt.

Det er og bliver en ufornuftig investering i de fleste tilfælde. Også selv om den er oplagt som egoist-delebil mellem hårdt arbejde og vild fritid. Det kræver masser af hjerte og meget mindre økonomichef, hvis man da ikke lige er anlægsgartner eller skovfoged.

Mobilt bryggers

Tilbage i 90’erne var specielt Mitsubishi gode til at bygge en hardtop på deres pickup Mitsubishi L200, så jægere, hestefolk og andre med udendørs aktiviteter på programmet blev interesseret.

Værktøj, regntøj, støvler, sikkerhedsudstyr, våben, sadler, fiskestænger og andet habengut lå tørt og sikkert i det mobile bryggers.

Regulært varerum

Nu har Sortimo lanceret en serie hardtoppe fra den engelske producent Truckman til alle de gængse pickupper på markedet, så du nemt kan opgradere ladet på din pick-up til et regulært varerum.

Det sikrer dig større frihed til at udnytte pladsen på ladet, som det passer dig bedst – uanset om du bruger bilen privat eller professionelt.

Fuld frihed

Pick-ups er designet til at operere i svært fremkommeligt terræn og under barske vejrforhold, men det, du transporterer på ladet, vil være udsat for vejr og vind.

– Med en hardtop er det nemt at have udstyr, grej og materialer liggende i sikkerhed for vind og vejr, støv, mudder og sne, og hvad der ellers kan hvirvles op på ladet. Du opnår fuld frihed til at bruge ladet på din pick-up, som det passer dig, siger administrerende direktør Michael Pettersson fra Sortimo.

Fire modeller

Sortimos nye hardtops lanceres i fire forskellige modeller med boringsfri monteringsbeslag. De sikrer, at der ikke efterlades udbedringskrævende borehuller i bilen efter montage og afmontering.

– De nye hardtops er samtidig fremstillet, så de følger bilens designlinjer, og de kan leveres i matchende farver, så de fremstår som en integreret del af bilen. Du får på den måde udnyttet mulighederne i din pick-up fuldt ud, tilføjer han.

Utility til håndværkere

Modellerne RS Hardtop og Utility Hardtop er målrettet professionelle håndværkere, der blandt andet stiller høje krav til opbevaringssikkerhed og pladsudnyttelse. Derfor kan de integreres med Sortimo TopSystem, der tilfører endnu mere plads i højden uden at gå på kompromis med sikkerheden under kørslen. Taget på Utility Hardtop kan bære last på op til 100 kg, så man desuden kan montere tagrails og transportere lange materialer og stiger hen over taget.

Land Rover bygger varebil

Mågevinger

Til friluftsentusiaster og andre, der bruger deres pick-up privat og ønsker at udnytte pladsen på ladet bedre, er modellerne Grand Hardtop og S Series Hardtop særligt velegnede.

Pickup’er med amerikansk udtræk

Grand Hardtop har fjernbetjent centrallås og pop-up sideruder, der gør det let at komme til udstyr og grej på ladet, mens S Series Hardtop leveres med ruder, der har mågevinge-åbning. Der er desuden nem adgang via bagklappen, og begge modeller er udviklet med fokus på lækkert design.

Toolboxes

– Også her kan løsningerne suppleres med originalt Sortimo tilbehør som Toolboxes eller en Under-Rail Bedliner, der yder ekstra beskyttelse af vognbunden.

– Det afgørende er, at indretningen kommer til at matche det specifikke individuelle behov, og her kan både vi og vores landsdækkende netværk af ProPartnere hjælpe med rådgivning og inspiration, siger Michael Pettersson.

Du kan se mere på Truckmans hjemmeside her

Tags: Hardtop til pickupMitsubishi L200pickupRS HardtopSortimo
Tidligere Artikel

Så er der miljøvenlig pytt i panna

Næste Artikel

Maxus EV80 kommer til Danmark

Næste Artikel
Maske Fleet er blandt de første leasingselskaber, der optager Maxus EV80 i deres flåde. Fra venstre Andreas Maske, Volkan Uzun, Jack ZhuEU og Pieter Gabriëls

Maxus EV80 kommer til Danmark

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Knaldet ved grænsen – Toldfrit øl og vin i varebilen gav kæmpe skattesmæk

3. marts 2023
Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022
Her er det en Fiat Fullback med tophængslet bagrude

Pickup hardtop passer på værktøjet

26. januar 2018
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

10. februar 2023
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering