Peugeot havde ved udgangen af maj fået sænket CO2-udslippet for selskabets samlede modelprogram fra 121,5 g/km i 2012 til 116,3 g/km. Resultatet er opnået ved en konstant optimering og forbedring af motorteknologien gennem downsizing og udbredelse af start-stop systemer lligesom introduktionen af 3-cyl. motorer på 1.0 go 1.2 liter har spillet en rolle. Når efterårets internationale motorshow i Frankfurt åbner præsenterer Peugeot en ny såkaldt BlueHDI dieselteknologi i partikelfiltrerede 308- og 508 SW-modeller, som redurerer udslippet af såvel CO2 som NOx. Motorerne opfylder kravene til Euro 6-standarden og teknologien vil ved årsskiftet være udbredt til samtlige dieseludgaver i modelprogrammet. CO2-udslippet reduceres angiveligt med op til 90 pct. og partikeludslippet med op til 99,9 pct. I Frankfurt præsenteres tillige flere hybridmodeller baseret på modellerne 3008, 508 og 5008 foruden en 208 HYbrid Air med en kombination af benzinmotor og komprimeret luft – en teknologi som bebudes udbredt til både person- og varebilmodeller fra til 2016. Nok så interessant er måske en 208 HYbrid FE udviklet i samarbejdet med olieselskabet Total. Konceptet glimrer med et CO2-udslip på lun 49 g/km og en GTI-acceleration til 100 km/t på bare 8,0 sek.