Peugeot Partner skifter navn | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
lørdag. 1 april 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Peugeot Partner skifter navn til Rifter. Om det også kommer til at gælde for varebilen, ved vi ikke endnu
Sådan sil Peugeot have os til at drømme om Rifter 4x4
Opel Combo fik lov at vælge sidst, da der blev delt udklædningstøj ud
Alt andet end fronten er ens for de tre, men ikke en gang fotografen fik en bil med lidt pynt fra Opel
Læg mærke til, hvor meget lidt plastikkanter og pyntelister gør for det dynamiske udtryk
Den fede store touchskærm bliver desværre nok meget sjælden i varebilerne, men man har jo lov at håbe
Der er masser af Peugeot 3008 over indretningen, og det kommer i den grad Opel Combo til gavn...
...men læg så lige mærke til, at Peugeot får det fede i-Cockpit, som de ikke deler med nogen. Heller ikke trillingesøstrene

Peugeot Partner skifter navn

Så er alle tre katte ude af sækken. Peugeot Partner skifter navn til Peugeot Rifter, og Opel Combo får det svært med det udseende. Men der er én påfaldende forskel på trillingerne

af Thomas André
22. februar 2018
i Ikke kategoriseret

Opel har endnu ikke besluttet, om der er nogen grund til at piske videre på den døde hest, som det mellemste MPV-segment er for dem. Derfor kommer den første Opel Combo under PSA-fanen måske ikke som personbil i Danmark. Samtidigt har PSA besluttet, at Peugeot Partner skifter navn, så den for fremtiden kommer til at hedde Rifter. Det lyder vist lidt som ‘Drifter’ og skal give indtryk af en bil, der kan vise dig verden helt uden den store indsats.

Men faktum er, at de begge – sammen med den tredje trilling Citroën Berlingo – kommer på gule plader til efteråret, så vi igen kan få en moderne, billig og rummelig bil fra den kant. Længste version kommer til at rumme fire kubikmeter i varerummet, hvilket giver selv de mellemstore varebiler kamp til stregen. Der er plads til kamp 2,7 kubikmeter i den korte variant.

Som de store

Vi ved, at personbilsversionerne giver mulighed for at transportere genstande på over tre meter i den lange version ved at lægge passagersædet ned. Derfor kan man håbe og forvente, at PSA laver en løsning med en klap i skillevæggen, som vi kender det fra Ford Transit, Renault Trafic/Opel Vivaro og one-ton trillingerne Expert, Jumpy og Proace.

Første billeder af Berlingo

Det vil dog kræve en løsning, der åbner helt frem til siddebrøndens forreste panel, men det får vi svaret spå, når der kommer billeder af varebils-varianterne i løbet af den kommende tid.

Peugeot er førstevælger

Længderne i de to størrelser er 4,4 henholdsvis 4,75 meter. Det er ens for alle. Set udefra er den eneste forskel ud over forhandlerne og deres forskellige salgsstrategier, er fronten på de tre biler. Og her må man sige, at franskmændene har sendt et signal til den nye dreng i klassen om, at man altså ikke kan blive førstevælger sådan lige fra starten.

Citroën har helt tydeligt valgt den sjoveste hat i kassen, mens Peugeot har fundet den nyeste og mest tidssvarende. Opel måtte tage, hvad de kunne få og fik lov at gå til fest med en halvgammel maske. Måske er det forklaringen på, at de sket ikke vil være med til verdenspremieren i Geneve i næste måned, hvor de to franskmænd viser den lille ny frem for publikum for første gang.

i-Cockpit

Indvendigt er det dog en helt anden snak. Læg mærke til, at Peugeot er alene om at videreføre deres super velfungerende i-Cocpit med det lille rat og kig hen over rattet til instrumenterne. Det deler de ikke med nogen, og når man har tre trillinger, er det nok også klogt at gøre lidt ekstra ud af at fortælle, at de ikke er enæggede.

Her er den nye Sprinter

Sammen med det mest stringente og formentligt bredest appellerende design, giver det løven en fordel frem for dens to søskende. Citroën må spille på sin finurlige personlighed, mens Opel må tage til tanke med fordoms bedrifter og god tid til at finde sine ben under det nye ejerskab.

Bedre lasteevne

Som vi skrev forleden, da Citroën var først ude med info og billeder af den nye Berlingo, får næste generation af den lille by-van bedre lasteevne på den nye EMP2-platform. Og det kommer uden den store tvivl også til at gavne køreegenskaberne.

Motorerne bliver to turbobenzinere på 1,2 liter og effekter på 130 hk med automatgear og 110 hk med manuelt gear. Tre dieselmotorer på 1,5 liter får 75, 100 eller 130 hk med mulighed for automatgear til den stærkeste.

4×4

De mest eventyrlystne kan vove sig væk fra alfarvej ved at tilvælge Advanced Grip Control, som sammen med Michelin Lattitude Tour dæk giver bedre greb. Der vil desuden være en 4×4 version i modelprogrammet, som er udviklet i samarbejde med Dangel.

De kan udstyres med en lang række features og køreassistentsystemer som Adaptiv Cruise Control, udvidet skiltegenkendelse, aktiv vejbaneassistent, træthedsovervågning med kamera, automatisk nødbremse, Trailer Stability Control, Visiopark 180 grader bakkamera, Blind Spot Assistent og lidt til. Herudover er der Bluetooth og Mirror Screen i den store 8-tommers skærm. Den er kompatibelt med Mirror Link, Apple Carplay og Android Auto, mens der er to USB indgange inden for førerens rækkevidde samt mulighed for trådløs opladning.

 

 

Tags: i-CockpitOpel ComboPeugeot PartnerPeugeot RifterRifter 4x4
Tidligere Artikel

Vareudbringning til en femtedel af prisen

Næste Artikel

Kommune køber gasdrevne varebiler

Næste Artikel
Klar til tjeneste. Sønderborg Kommunes Vej- og Parkafdeling har anskaffet sig to gasdrevne Iveco Daily'er

Kommune køber gasdrevne varebiler

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Knaldet ved grænsen – Toldfrit øl og vin i varebilen gav kæmpe skattesmæk

3. marts 2023
Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022
Peugeot Partner skifter navn til Rifter. Om det også kommer til at gælde for varebilen, ved vi ikke endnu

Peugeot Partner skifter navn

22. februar 2018
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

10. februar 2023
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering