Peugeot Partner Electric på vej | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
fredag. 24 marts 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Intet at udsætte på indretningen. Peugeot Partner kunne godt trænge til en foryngelseskur, men kabinen virker mere up to date end det ydre
Peugeot Partner Electric van lever helt op til de samme krav som sin dieseldrevne tvillingesøster - og nu viser de private elbilister, at det kan lade sig gøre at køre elbil, selv om man har et stort kørselsbehov
Sådan ser motorrummet i en Peugeot Partner Electric ud. Al indmaden kommer fra Mitsubishi iOn - så også her er det godt gennemprøvet teknologi, der præsenteres i den nye varebil fra Peugeot
Partner Electric van fås i to længder med varerumsgulv på 180 hhv. 205 cm med tilsvarende varerumsvolumen på 3,3 og 3,7 kubikmeter
Peugeot har gjort sig umage for at gemme batteripakkerne under gulvet, så el-varianten ligner dieselvarianten mest muligt. Og intet afslører, at det er en elbil
Det smarte passagersæde med glideplade til lange genstande, der kommer gennem lugen i bagvæggen

Peugeot Partner Electric på vej

Den eldrevne Peugeot Partner bliver en del af modelprogrammet, når den nye Partner introduceres i Danmark

af Thomas André
7. oktober 2014
i Nyheder

Længe var der tvivl om, hvorvidt den nye Peugeot Partner Electric skulle til Danmark. Nu er det afgjort, at den elektriske varebil med varerum på op til 3,7 kubikmeter og en nyttelast på 695 kg kommer sammen med det øvrige modelprogram.

Den fås i to længder: L1 på 4,38 og L2 på 4,63 meter med henholdsvis varerum på henholdsvis 3,3 og 3,7 m3.

Elmotoren fodres af et Lithium-Ion-batteri af seneste generation med en kapacitet på 22,5 kWh. Det består af to pakker, som er placeret på hver sin side af bagakslen, hvilket spreder vægten og sænker tyngdepunktet for at opnå en god dynamisk stabilitet.

170 km rækkevidde

Elmotoren er på 67 hk og har et drejningsmoment på 200 Nm, som er tilstede fra 0-1500/omdr. min.

Dermed skal man nok regne med, at den vil begå sig bedst i byområder. Men den beskedne effekt virker omvendt proportionalt på rækkevidden. Partner Electrique har en rækkevidde på 170 km ifølge europæisk standard (NEDC). Men som det er med elbiler, påvirkes rækkevidden voldsomt af køremåde og brug af elektriske apparater som aircon, elruder og sædevarme.

Det er det store problem for elbiler, og derfor har Peugeot lavet en forbrugsmåler, så man kan følge med i, hvor meget strøm, aircon og øvrige komfortapparater bruger ud over elmotoren.

Flex og Quick

Priserne starter på 189.990 kroner plus moms for en L1 – den korte med 3,3 kubikmeter varerum.

For de penge får man en elektrisk varebil med normal ladning til 230 volt netstik og fem meter ladekabel.

Den er udstyret med fjernbetjent centrallås, elruder, ESP, to airbags, radio med CD og fire højtalere og multijusterbart rat.

Herudover kommer en Flexpack udgave i både længde 1 og 2 med Multiflex passagersæde til to personer, Quick charge (80 procent på 30 min)
aircon,
fire airbags
og ruder i bagdøre.

Den nye Partner annoncerer sin ankomst til juli måned.

Tags: Peugeot
Tidligere Artikel

Livsstil på gule plader

Næste Artikel

Ssangyong har netværket - men ingen nye biler

Næste Artikel

Ssangyong har netværket - men ingen nye biler

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Knaldet ved grænsen – Toldfrit øl og vin i varebilen gav kæmpe skattesmæk

3. marts 2023
Peugeot Partner van Electric kan alt det, en dieseldrevet Partner kan - bare renere - hvis du ikke skal køre over 100 km om dagen

Peugeot Partner Electric på vej

7. oktober 2014
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

10. februar 2023
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering