Peugeot på vej med Euro 6d-motor til Expert | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
fredag. 24 marts 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Peugeot Expert må vente til næste år med at få en Euro 6d-TEMP-motor

Peugeot på vej med Euro 6d-motor til Expert

Allerede nu er Traveller opgraderet til Euro 6d-TEMP. Varevognsversionen må vente til næste år

af Jess Ulrik Verge
28. maj 2018
i Nyheder

Den 1. september 2019 træder den såkaldte Euro 6d-TEMP-norm i kraft. Tilnavnet “TEMP” betyder, at normen er en midlertidig fase i processen med at få indarbejdet den nye WLTP-målemetode i Euro-norm-systemet.

Næsten alle bilmærker er derfor i år optaget af at udskifte motorer eller forbedre rensesystemerne for at blive klar til den nye norm. Det gælder også Peugeot, som meddeler, at de allerede nu introducerer Traveller-modellen med en Euro 6d-TEMP-dieselmotor.

Kommer i Expert i 2019

Som sædvanlig halter varebilerne lidt efter personbilerne, når det gælder opgraderinger. Det er også tilfældet her. Varevognsudgaven Expert kommer nemlig først til næste år med den nye og renere motor.

Peugeot Expert trækker op

Det er en to-liters BlueHDI-motor med tilsætning af AdBlue-væske. Den er koblet sammen med en 8-trins automatisk gearkasse (EAT8). I følge Peugeot er brændstoføkonomien forbedret med 7 procent. Dette opnås gennem en frihjuls-funktion, der virker fra 30 til 120 km/t samt en forbedret udnyttelse af motorens moment.

Mere realistisk målemetode

Dieseløkonomien hedder således 16,4 km/l ved blandet kørsel målt efter den nye WLTP-metode. At dette ikke just lyder imponerende, skyldes den nye målemetode, som både er mere realistisk i laboratoriet og ude på vejene, hvor der måles efter RDE-metoden.

Mercedes Vito anklages for ulovlig software

Peugeot meddeler også, at den nye motor næste år vil blive introduceret i Peugeot Partner og Boxer.

Glidende overgang fra NEDC

Fra og med september i år bliver det lovpligtigt for alle nye varebiler at blive miljøtestet efter WLTP-metoden. For at sikre en glidende overgang til det nye system, skal bilerne frem til september 2019 også testes efter den gamle NEDC-metode.

Peugeot Expert fremstilles på samme fabrik som Citroën Jumpy og Toyota Proace. Disse to søstermodeller ventes også at tilbyde Euro 6d-kompatible udgaver i den nærmeste fremtid.

Tags: euro 6d tempPeugeot ExpertRDEWLTP
Tidligere Artikel

Hamburg indfører dieselforbud

Næste Artikel

Klippefast Volvo XC40

Næste Artikel
Volvo-ejere er ofte loyale tenderende til det religiøse, og XC40 van gør dem endnu stærkere i troen

Klippefast Volvo XC40

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Knaldet ved grænsen – Toldfrit øl og vin i varebilen gav kæmpe skattesmæk

3. marts 2023
Peugeot Expert må vente til næste år med at få en Euro 6d-TEMP-motor

Peugeot på vej med Euro 6d-motor til Expert

28. maj 2018
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

10. februar 2023
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering