Peugeot Boxer videre med ny front | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
fredag. 16 april 2021
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Interiøret med ratbetjente funktioner, dokumentholder i toppen af instrumentbordet, og et letgående gearskifte lige ved hånden. Funktionelt, men den æstetiske udformning forekommer dog ikke hjemfaldent til en designpris.
Ny front med LED-perlebånd; som er ekstraudstyr, i lygtehuset.
Den nye modelvariant H2 har en indvendig loftshøjde på 1,93 centmeter.
Bagtil har Boxer som hidtil fløjdøre og på siden en stor skydedør.
Boxer markerer bagtil med en højtsiddende stoplygte ...
... og på en mere veludstyret variant med en stoplygte med indbygget bakkamera.

Peugeot Boxer videre med ny front

Peugeot udvider modelprogrammet med en ny H2-variant med plads til 9,5 kubikmeter

af Morten Dam
9. september 2014
i Nyheder

Citroën kom på banen i juni, Fiat fulgte efter i juli og nu er det sidste medlem af den opdaterede fransk-italienske varebil-trio også på gaden: Peugeot Boxer.
Programmet af kassevognene tæller fire vognlængder og tre taghøjder, hvortil kommer chassismodeller med eller uden mandskabskabine.
Kassevognene spænder over modellerne 330, 333, 335 og 435 med lasteevne på henholdsvis 3,0, 3,3 og 3,5 ton for de to sidstnævnte.
I den forbindelse er programmet suppleret med en ny H2-variant med en loftshøjde på 1930 mm og plads til 9,5 kubikmeter gods.
Taghøjden varierer fra 2254 til 2760 mm og motorprogrammet trækker fra 110 til 170 hk; tre HDI-dieselmotorer på 2,2 liter og med ydelser på henholdsvis 110 hk/260 Nm, 130 hk/350 nm og 150 hk/350 Nm samt en 177 hk/400 Nm variant på 3,0 liter.

Nyt sprøjt

Ved at anvende et nyudviklet indsprøjtningssystem fra Continental kan Boxer-motorerne nu præsterer normtal på 13,5-14,7 km/l for de to mindste 2,2-liter motorer, men de to største er opgivet til henholdsvis 13,3-15,2 km/l og 11,2-12,5 km/l.
De respektive CO2-udslip er 180/195 g/km for de to mindste HDI-motorer og 175/199 g/km og 209/236 g/km for de to største HDI-motorer.
For brugerne betyder det en årlig afgift på 8.120 eller 7.360 kroner for modelvarianter med de to mindste HDI-motorer, 8.120 til 6.580 kroner for varianter med 150 hk HDI-motoren og 11.920 til 8.920 kroner for den store 177 hk-motor.

Fire millioner kilometer

Foruden den modificerede front med Peugeot 308-inspiretet kølergrill og stødfanger med indbyggede trin, er der foretaget en række forstærkninger og forbedringer af karrosseriet ligesom varebilserien er opdateret med forstærkede bremser og dørhængsler.
Peugeot har bestræbt sig på at trimme Boxer til et hårdt arbejdsliv eftersom den nye modelserie angiveligt har 4,0 mio testkilometer bag sig for at sikre, at den kan stå distancen i det virkelige liv.
Foruden 1.500 timer test af teknik og materialer ved temperaturer fra 20 minusgrader til 40 plusgrader er der kørt 1.000 ture i blandt andet saltvand uden efterfølgende afskylning for at efterprøve tæthed og rustbeskyttelse.

Skat forhindrer virksomhed i at spare

Brug professionelt fastgøringsudstyr

Ligesådan er dørenes nye hængselskonstruktioner afprøvet med 500.000 åben/lukke-manøvrer svarende til 10 års intensivt brug – en interessant detalje for brugere, der Boxer med pakkedistribution og lignende anvendelse af kassevognsudgaverne.

Terrænpakke

Kabineindretning og udstyrsmuligheder spiller også en rolle for professionelle brugere af varebiler, og det har Peugeot haft in mente ved udviklingen af den nye Boxer-serie.
Peugeots danske modelsplit suppleres af fire udstyrskombinatoner; en komfortpakke, en Safetypakke, en Citypakke og en Terrænpakke.
I Safetypakken indgår bl.a. passagerairbag, vognbaneovervågning og automatisk dæktrykovervågning; det sidste tilgodeser ikke blot køresikkerheden, men også brændstof- og dækøkonomien.
Terrænpakken omfatter foruden bundskjold under motorrummet også Grip Control med Hill Descent Control og Hill Assist og Citypakken omfatter elektriske klap-spejle, parkeringssensor og bakkamera.

Tillige komfortabel

Komfortpakken omfatter bl.a. vægtjusterbart førersæde, regnsensor og klimasystem.
Dersom en dock til mobiltelefonen, USB- og Bluetooth-forbindelse, ratbetjente funktioner, DAB-radio med CD-afspiller, touchskærm, GPS-navigation, cruise control og airconditionering spiller en rolle, så findes det også på udstyrslisten til den nye Boxer.
Prislisten begynder ved 149.990 kroner plus moms for en kort og lav 330-kassevogn med 110 hk HDI motor, en bil som ved en kort og foreløbig prøvetur uden last viste sig både letløbende og støjsvag, ubesværet at manøvrere og tillige komfortabel.

Tags: CitroënFiatFordFusoIvecoMercedes-BenzNissanOpelPeugeotRenaultVW
Tidligere Artikel

Varebilsalget banker 2013

Næste Artikel

Honda lancerer en ny mini-SUV

Næste Artikel
Honda HR-V får comeback ved det kommende  internationale motorshow i Paris.

Honda lancerer en ny mini-SUV

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Hvis Konkurrencestyrelsen giver grønt lys, flytter Citroën-importøren ind hos Peugeot på Hovedvejen i Glostrup til efteråret

Peugeot Boxer videre med ny front

9. september 2014
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017
Og så til den danske side af sagen. Man kunne godt ønske sig lidt mere kreativitet i ombygningen til gule plader

Hvad koster det at få hvide plader på en gulpladebil?

7. december 2020
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020

Kort nyt

Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021

AFSLØRING: Se den HELT nye Nissan Qashqai LIVE

18. februar 2021

Nyt fra kaffeknallert-kongen – Ny Piaggio Porter NP6

9. februar 2021

Ny langturs-Transit fra Ford

9. februar 2021
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering