Peugeot 5008 i trendy adoptionssag | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
lørdag. 4 februar 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Sådan vil Peugeot gerne have, at du opfatter den nye 5008 - sådan lidt råt, på en skovvej - til forhjulstræk
Og sådan kommer den formentlig til at henslæbe tilværelsen; komfortabelt og med lige langt til aktiv fritid og velassorteret bar
Det lækre klaviatur med hovedmenuerne er bevaret. Tak for det
Et af klassens - både MPV og SUV - bedste kontorer. Virkeligt rart, tyst og med tidens bedste teknologi til prisen
Varerummet er blevet 237 liter større og rummer dermed lige akkurat en kubikmeter

Peugeot 5008 i trendy adoptionssag

Peugeot 5008 er bedre end nogensinde. Større, mere økonomisk og komfortabel. Og så kan de i øvrigt kalde den, hvad de vil

af Thomas André
7. september 2017
i Nyheder

‘Har du hørt, naboen er blevet gift? Men det var også på tide. De har været sammen i 14 år.’

‘Ja, men det er jo også så moderne med store bryllupper. Jeg har hørt, det kostede over 100.000. De havde vist en tv-kok til at lave maden, og Lukas Graham spillede på terrassen.’

Nyt brevpapir

Bagefter er der en regning, der skal betales, og fruen har fået nyt efternavn. På papiret hører man til i et mere sat selskab, hvor man kan gå tidligere hjem fra fester.

Men virkeligheden er den samme som før. Vennerne er ‘The Usual Suspects’, og hverdagens glæder og sorger uforandret. Der er bare kommet nyt kontrafej på brevpapiret.

Ligner forældrene

Peugeot har netop præsenteret den nye udgave af Peugeot 5008. Den ligner ikke rigtigt sig selv, men sådan er det jo med nye generationer.

Ungerne har ligheder med deres forældre, hvis alt er gået efter bogen. Men de skal helst stå på egne ben og tilpasse sig den verden, de falder ned i.

Skifter identitet

Og det er åbenbart en helt ny verden, Peugeot 5008 af næste generation falder ned i. For den er ikke længere en del af MPV-familien. Den er nu en SUV. Med en frihøjde på ikke mindre end 236 millimeter.

Tailgate Art

Der er med andre ord tale om en adoptionssag af hensyn til tidens trend. Større frihøjde, stejlere til- og frakørselsvinkel. Et skrummel, der ser ud som om, den kan køre igennem et hus på et fundament af tyndt mudder og kampesten.

Større – meget større

Men der er ikke noget skrummel over 5008. Det var der ikke før, og det er der ikke nu. Bortset fra størrelsen altså.

Den er vokset 11 cm i længden og det samme i bredden. Det giver et varerum, der er 237 liter større end det gamle; endda med en lidt lavere læssehøjde. 5008 fås også med en håndfri elektrisk bagagerumsklap, som aktiveres med foden under kofangeren.

Kig over

Den er baseret på den alsidige EMP2 platform og rummer en række high-tech features, der forstærker både komfort og sikkerhed, som eksempelvis Peugeots i-Cockpit med det lille, lavt placerede rat, som man kigger henover for at se instrumenterne.

Den fås i flere forskellige udstyrsniveauer, herunder både GT og GT-Line, kombineret med et bredt motorprogram af både benzin- og dieselmotorer.

Head up instrumenter

Kabinen i den nye 5008 har en 8-tommer touchskærm og en 12,3-tommer digital head-up instrumentering, der kan tilpasses og personaliseres efter ønske.

Touchskærmen er akkompagneret af syv elegante vippekontakter i mat krom, der giver hurtig adgang til hovedmenuerne, radio, aircondition, navigation, indstillinger, telefon, apps og katastrofeblink.

Opladerplade

Systemet indeholder MirrorScreen, som er kompatibel med Mirrorlink (til Android), Android Auto og Apple Carplay, og mulighed for 3D connected navigation. Herudover findes en trådløs smartphone opladerplade, som oplader via magnetisk induktion, i midterkonsollen.

Lille fald i et ellers stabilt marked

GT og GT-Line har en ekstra knap, som tilføjer et særligt touch til kabinen: i-Cockpit Amplify. Med denne funktion bliver alle fire sanser stimuleret, og værdsætter man en særlig god lyd i kabinen, er det muligt at tilkøbe et FOCAL Premium Hi-Fi lydanlæg.

Ny dieselmotor

Ingeniørerne har udviklet tre typer af undervogne, der er tilpasset de forskellige udstyrsversioner, motorer og hermed vægt.

Motorprogrammet består af PureTech benzinmotorer på 1,2 – og 1,6 liter. Begge med turbo og med effekter fra 130 eller 165 hk. Dieselprogrammet består af de velkendte 2.0 HDI og 1.6 HDI, som dog bliver afløst af en nyere og bedre 1.5 HDI i løbet af efteråret.

 

 

Der er premiere på den nye Peugeot 5008 i næste weekend

Tags: i-CockpitMPVPeugeot 5008SUV
Tidligere Artikel

Forsikringsselskaber: Østbander bag bølge af indbrud i varebiler

Næste Artikel

Frisk varebilen op med en sportsvogn

Næste Artikel
DHL er den hurtigste - tilsyneladende...

Frisk varebilen op med en sportsvogn

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022
Sådan vil Peugeot gerne have, at du opfatter den nye 5008 - sådan lidt råt, på en skovvej - til forhjulstræk

Peugeot 5008 i trendy adoptionssag

7. september 2017

Stormvejr: Sådan kører du sikkert når blæsten raser

11. september 2020
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering