Med sænket undervogn og sportsligt afstemt affjedring og en vægteffekt på 5,85 kg pr. hk er der dømt køreglæde, når der står GT på bagklappen af en Peugeot 308 SW.
For der ligger en turboladet 1,6 liter THP-benzinmotor med stop-start automatik og200 bar 205 hk under frontklappen, og der er 285 Nm til rådighed mellem 1750 og 4500 omdrejninger i minuttet – og så endda med et gennemsnitligt normtal på 21,26 km/l og et CO2-udslip på 130 g/km.
Alternativet er en 308 SW med en 4-cyl. turboladet 2,0-liter BlueHDI 180 hk-motor med et maksimalt drejningsmoment på 400 Nm ved 2000 omdr./min.
Det giver Peugeoten en vægteffekt på 7,3 kg/hk, og det er nok til at ekspedere rundt med et normtal på 29,26 km/l og et CO2-udslip på kun 103 g/km.
En del af forklaringen på den fine ydelse er et kompressionsforhold på 16,7:1 kombineret med et commonrail-system med et indsprøjtningstryk på op til 200 bar.