Peugeot 308 SW med GT-power | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
søndag. 28 februar 2021
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

Peugeot 308 SW med GT-power

af Morten Dam
7. oktober 2014
i Kort nyt

Med sænket undervogn og sportsligt afstemt affjedring og en vægteffekt på 5,85 kg pr. hk er der dømt køreglæde, når der står GT på bagklappen af en Peugeot 308 SW.
For der ligger en turboladet 1,6 liter THP-benzinmotor med stop-start automatik og200 bar 205 hk under frontklappen, og der er 285 Nm til rådighed mellem 1750 og 4500 omdrejninger i minuttet – og så endda med et gennemsnitligt normtal på 21,26 km/l og et CO2-udslip på 130 g/km.
Alternativet er en 308 SW med en 4-cyl. turboladet 2,0-liter BlueHDI 180 hk-motor med et maksimalt drejningsmoment på 400 Nm ved 2000 omdr./min.
Det giver Peugeoten en vægteffekt på 7,3 kg/hk, og det er nok til at ekspedere rundt med et normtal på 29,26 km/l og et CO2-udslip på kun 103 g/km.
En del af forklaringen på den fine ydelse er et kompressionsforhold på 16,7:1 kombineret med et commonrail-system med et indsprøjtningstryk på op til 200 bar.

Tags: Peugeot
Tidligere Artikel

Faceliftet Peugeot 508 SW med Euro 6-motorer

Næste Artikel

Discovery Sport stjal billedet

Næste Artikel
Bon jour, Paris, her kommer den nye Discovery Sport på én gang kørende og flydende på Seinen.

Discovery Sport stjal billedet

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

Peugeot 308 SW med GT-power

7. oktober 2014
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020
Et varerum isoleret med produktet Aluthermo Quattro

Skab luftforandring i varerummet

24. januar 2018

Kort nyt

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021

AFSLØRING: Se den HELT nye Nissan Qashqai LIVE

18. februar 2021

Nyt fra kaffeknallert-kongen – Ny Piaggio Porter NP6

9. februar 2021

Ny langturs-Transit fra Ford

9. februar 2021

Tåbelige Youtubere smadrer milliondyr Mercedes G-Klasse G63’s V8

22. januar 2021
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering