Opel vil have en bid af chassis-markedet | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
fredag. 5 marts 2021
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
- Vi har produktet til at gøre Mercedes og Iveco kunsten efter på chassis-markedet, siger Opels varebilsmand, Jan Dittmer. Nu vil han også have deres kunder
En ladopbygning med presenning og mulighed for 3,5 ton på krogen er et hit i byggeriet

Opel vil have en bid af chassis-markedet

Opsving, øgede offentlige investeringer, flere anlægsarbejder. Luften er tyk af byggeglæde, og det øger salget af entreprenørbiler

af Thomas André
19. juni 2014
i Baggrund, Nyheder, Tilbehør & indretning

Specielt de tungest trækkende chassis-biler har succes. En to-tonner skal kunne trække 3,5 ton på krogen; ellers kan man ikke være med i rykket, hvor entreprenører og håndværkere efterspørger chassisbiler med stor trailervægt til B/E-kørekort.

Og den kundegruppe går Opel helt åbent, ærligt og målrettet efter.

– Vi skal have fat i nogle af alle de entreprenører og håndværkere, der køber lad-opbygninger, siger Jan Dittmer, Opel Danmarks Business Development Manager på varebiler. Eller varebilsmand, som han selv siger.

Mere at lave

– Vores forhandlere får rigtigt mange gamle biler ind lige nu. Det er biler, der er så slidte, at de skal videre. De bliver ikke solgt fra vores forretninger. De er simpelthen for gamle, og det kommer sig af, at entreprenørerne og håndværkerne med disse biler har været igennem en hård tid, hvor de har beholdt bilerne et par år længere, end de normalt ville. Nu har de fået mere at lave, og vi kan tydeligt mærke på efterspørgslen, at de dels skal have skiftet de gamle, dels udvider flåden, siger Jan Dittmer.

Kunderne vil have lagerbiler

Det gryende opsving har desuden fået en del nye virksomheder til at spire frem, og de skal også have nye biler.

– Lige nu handler det om, at vi skal have nogle flere biler på lager, så forhandlerne har noget at vise frem, og kunderne kan komme ud og prøve dem. Kunderne handler der, hvor der er biler, for de skal bruge dem nu.

Kundernes blå stempel

Specielt de stærkeste modeller på markedet med anhængervægte på op til 3,5 ton og en maksimal vogntogsvægt på syv ton er populære. De kan køres med et B/E-kørekort.

– For mange kunder I dette segment er det et helt afgørende punkt. Før i tiden var dette marked forbeholdt Mercedes og Iveco. De små håndværkere skal selv kunne trække en lille gravemaskine, og kan man ikke være med her, så er man ude, fastslår Jan Dittmer, som dog har været klar til de optimistiske tendenser med 3,5 ton trailervægt på Movano i halvandet år.
– Det er en interessant kundegruppe, for får vi først bid i dette segment, så breder det sig som ringe i vandet. Så bliver det hurtigt til en blåstempling, men man skal have den af kunderne. Sådan fungerer det.

 

Baggrundsinfo:

Med et B/E-kørekort må man køre med vogntogsvægte op til syv ton. Det nye B+-kort, som havde premiere i januar 2013 giver mulighed for vogntogsvægte op til 4250 kg. Men med en 3,5-tons bil som trækker efterlader det altså kun 750 kg til traileren. Og dermed ingen gravemaskine.

Opel Movano L3H1 Chassis  RWD tvillingmonteret 150hk:

Pris med ekstraudstyr:                             272.094,-                        61.762,-

Ladopbygning med rig, pressenning,

arbejdslys rotérblink m.m.:                         39.375,-                        9.844,-

I alt:                                                           315.209,-                        72.246

 

 

Tags: IvecoMercedesMercedes-BenzOpel
Tidligere Artikel

Renault-specialitet nr. 500.000

Næste Artikel

Mercedes’ fede mesterbil

Næste Artikel
Mercedes-Benz' opdaterede CLS sportshatch får endnu mere at byde på end forgængeren.

Mercedes’ fede mesterbil

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
- Vi har produktet til at gøre Mercedes og Iveco kunsten efter på chassis-markedet, siger Opels varebilsmand, Jan Dittmer. Nu vil han også have deres kunder

Opel vil have en bid af chassis-markedet

19. juni 2014
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020
Et varerum isoleret med produktet Aluthermo Quattro

Skab luftforandring i varerummet

24. januar 2018

Kort nyt

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021

AFSLØRING: Se den HELT nye Nissan Qashqai LIVE

18. februar 2021

Nyt fra kaffeknallert-kongen – Ny Piaggio Porter NP6

9. februar 2021

Ny langturs-Transit fra Ford

9. februar 2021

Tåbelige Youtubere smadrer milliondyr Mercedes G-Klasse G63’s V8

22. januar 2021
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering