Opel hænger i bremsen med serviceintervaller | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
lørdag. 10 april 2021
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

Opel hænger i bremsen med serviceintervaller

Søstermærkerne Vauxhall, Nissan og Renault kører med længere intervaller - og billigere

af Morten Dam
4. marts 2013
i Nyheder

Renault og Nissan opererer med serviceintervaller på 24 måneder eller 40.000 kilometer, når det gælder varebilerne Trafic/Primastar og Master/Interstar alias NV400, og nu følger Vauxhall efter med tilsvarende intervaller.

Opels britiske søstermærke Vauxhall har pr. 1. marts ændret serviceintervallet for varebilerne Vivaro og Movano, så disse ligesom søstermodellerne fra Nissan og Renault kan køre to år eller 40.000 km mellem olieskiftene med mindre bilens instrumentering indikerer forringet smøreevne og behov for hyppigere olieskift.
Men der er ingen tegn på noget tilsvarende for Opels varebiler, som dermed vil være belastet med større vedligeholdelsesudgifter end søstermodellerne.

Combo skiller sig ud

For den lette varebil Vauxhall Combo bliver serviceintervallet ligeledes forlænget til 24 måneder, dog med begrænsning til 35.000 kilometer for dieselmodeller og 30.000 kilometer for benzindrevne udgaver. Combo-serien er et selvstændigt GM-koncept, og indgår ikke i det tekniske joint-venture mellem Renault, Nissan og Opel. Det gør derimod de øvrige nævnte varebiler, som produceres på Batilly-fabrikken i Frankrig og Zona Franca-fabrikken i Spanien samt Luton-fabrikken i England. Sidstnævnte producerede i fjor henved 60.000 enheder af de mellemstore modeller; Trafic, Primastar og Vivaro.
Da både de mellemstore og store varebiler i det væsentligste er identiske; bortset fra emblemerne, kunne man med rimelighed forvente, at Opel ville indføre samme serviceintervaller som de øvrige, men indtil videre hænger den tyske leverandør af GM’s varebiler i bremsen.

Opel bagud på point

Umiddelbart er der ikke ingen udsigt til ændring af det hidtidige serviceinterval på 12 måneder eller 30.000 kilometer.
– Vi arbejder ikke på ændring af de nuværende serviceintervaller. Det styres altsammen fra fabrikken i Tyskland, og vi har ingen informationer om forestående ændringer, men vil dog ikke udelukke, at det kan komme, siger marketingchef Steen Davidsen, Opel Danmark.
I England understreger salgschefen for Vauxhalls britiske varebilprogram, Richard Collier, at de ændrede serviceintervaller kan give brugerne en betydelig besparelse på driftsbudgettet – især for flådeejere med en stor og blandet vognpark.
Alt i alt er det svært at få øje på en saglig begrundelse for at gøre det dyrere for nogle brugere end for andre at køre i Vivaro eller Movano blot på grund af forskellen på emblemerne.

Tags: NissanOpelRenaultVauxhall
Tidligere Artikel

Land Rover lader op til at køre med strømmen

Næste Artikel

Renault Scénic XMOD simulerer firehjulstræk

Næste Artikel

Renault Scénic XMOD simulerer firehjulstræk

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

Opel hænger i bremsen med serviceintervaller

4. marts 2013
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017
Sådan ser påfyldningsstudsen på en Opel med Euro 6-motor ud. AdBlue-tanken skal fyldes cirka for hver 10.000 km

Så besværligt er AdBlue

12. december 2019
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020

Kort nyt

Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021

AFSLØRING: Se den HELT nye Nissan Qashqai LIVE

18. februar 2021

Nyt fra kaffeknallert-kongen – Ny Piaggio Porter NP6

9. februar 2021

Ny langturs-Transit fra Ford

9. februar 2021
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering