Opel hænger i bremsen med serviceintervaller | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
fredag. 27 januar 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

Opel hænger i bremsen med serviceintervaller

Søstermærkerne Vauxhall, Nissan og Renault kører med længere intervaller - og billigere

af Morten Dam
4. marts 2013
i Nyheder

Renault og Nissan opererer med serviceintervaller på 24 måneder eller 40.000 kilometer, når det gælder varebilerne Trafic/Primastar og Master/Interstar alias NV400, og nu følger Vauxhall efter med tilsvarende intervaller.

Opels britiske søstermærke Vauxhall har pr. 1. marts ændret serviceintervallet for varebilerne Vivaro og Movano, så disse ligesom søstermodellerne fra Nissan og Renault kan køre to år eller 40.000 km mellem olieskiftene med mindre bilens instrumentering indikerer forringet smøreevne og behov for hyppigere olieskift.
Men der er ingen tegn på noget tilsvarende for Opels varebiler, som dermed vil være belastet med større vedligeholdelsesudgifter end søstermodellerne.

Combo skiller sig ud

For den lette varebil Vauxhall Combo bliver serviceintervallet ligeledes forlænget til 24 måneder, dog med begrænsning til 35.000 kilometer for dieselmodeller og 30.000 kilometer for benzindrevne udgaver. Combo-serien er et selvstændigt GM-koncept, og indgår ikke i det tekniske joint-venture mellem Renault, Nissan og Opel. Det gør derimod de øvrige nævnte varebiler, som produceres på Batilly-fabrikken i Frankrig og Zona Franca-fabrikken i Spanien samt Luton-fabrikken i England. Sidstnævnte producerede i fjor henved 60.000 enheder af de mellemstore modeller; Trafic, Primastar og Vivaro.
Da både de mellemstore og store varebiler i det væsentligste er identiske; bortset fra emblemerne, kunne man med rimelighed forvente, at Opel ville indføre samme serviceintervaller som de øvrige, men indtil videre hænger den tyske leverandør af GM’s varebiler i bremsen.

Opel bagud på point

Umiddelbart er der ikke ingen udsigt til ændring af det hidtidige serviceinterval på 12 måneder eller 30.000 kilometer.
– Vi arbejder ikke på ændring af de nuværende serviceintervaller. Det styres altsammen fra fabrikken i Tyskland, og vi har ingen informationer om forestående ændringer, men vil dog ikke udelukke, at det kan komme, siger marketingchef Steen Davidsen, Opel Danmark.
I England understreger salgschefen for Vauxhalls britiske varebilprogram, Richard Collier, at de ændrede serviceintervaller kan give brugerne en betydelig besparelse på driftsbudgettet – især for flådeejere med en stor og blandet vognpark.
Alt i alt er det svært at få øje på en saglig begrundelse for at gøre det dyrere for nogle brugere end for andre at køre i Vivaro eller Movano blot på grund af forskellen på emblemerne.

Tags: NissanOpelRenaultVauxhall
Tidligere Artikel

Land Rover lader op til at køre med strømmen

Næste Artikel

Renault Scénic XMOD simulerer firehjulstræk

Næste Artikel

Renault Scénic XMOD simulerer firehjulstræk

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Opel hænger i bremsen med serviceintervaller

4. marts 2013
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

Stormvejr: Sådan kører du sikkert når blæsten raser

11. september 2020
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering