Opel gi’r den gas med nye motorer | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
lørdag. 25 marts 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

Opel gi’r den gas med nye motorer

af Morten Dam
19. marts 2014
i Kort nyt

Moderne bilmotorer krymper til stadig, når det gælder slagvoumen og antallet af cylindre, ligesom også brændstofforbrug og CO2-udslip reduceres i et omfang, som for blot få år siden syntes at høre en fjern fremtid til, men som alligevel matcher tidligere tiders langt større motorer med tilsvarende trækkraft og drejningsmoment. Således vil Opel med moderselskabet GM i ryggen udvide motorprogrammet med nye 3- og 4-cyl. cyl. Ecotec-motorer som modtræk til Fords EcoBoost-motorer og VW’s EA211-motorprogram.
Opel forventer i 2017 at producere omkring 2,5 mio Ecotec-motorer svarende til en fjerdedel af GM’s samlede motorprodukktion. Ecotec-programmet kommer til at omfatte ialt 11 varianter med ydelser fra 75 til 165 hk og drejningsmomenter fra 95 til 250 Nm.
Blandt de nye motorer er en 3-cyl. motor på 1,0 liter med en arkitektur, som gør den anvendelig i hybrid-modeller, ligesom der ved udviklingen af motorprogrammet er skelet til behovet for motorer, som kan benyttes til drift med biobrændstof og naturgas. De nye motorer skal tilgodese GM’s modelstrategi i såvel Europa som på det globale bilmarked.

Tags: FordOpelVW
Tidligere Artikel

Ram pick-up med italienske gener

Næste Artikel

Bentley laver en 12’er til eksport

Næste Artikel

Bentley laver en 12’er til eksport

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Knaldet ved grænsen – Toldfrit øl og vin i varebilen gav kæmpe skattesmæk

3. marts 2023
Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Opel gi’r den gas med nye motorer

19. marts 2014
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

10. februar 2023
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering