Opel gi’r den gas med nye motorer | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
torsdag. 4 marts 2021
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

Opel gi’r den gas med nye motorer

af Morten Dam
19. marts 2014
i Kort nyt

Moderne bilmotorer krymper til stadig, når det gælder slagvoumen og antallet af cylindre, ligesom også brændstofforbrug og CO2-udslip reduceres i et omfang, som for blot få år siden syntes at høre en fjern fremtid til, men som alligevel matcher tidligere tiders langt større motorer med tilsvarende trækkraft og drejningsmoment. Således vil Opel med moderselskabet GM i ryggen udvide motorprogrammet med nye 3- og 4-cyl. cyl. Ecotec-motorer som modtræk til Fords EcoBoost-motorer og VW’s EA211-motorprogram.
Opel forventer i 2017 at producere omkring 2,5 mio Ecotec-motorer svarende til en fjerdedel af GM’s samlede motorprodukktion. Ecotec-programmet kommer til at omfatte ialt 11 varianter med ydelser fra 75 til 165 hk og drejningsmomenter fra 95 til 250 Nm.
Blandt de nye motorer er en 3-cyl. motor på 1,0 liter med en arkitektur, som gør den anvendelig i hybrid-modeller, ligesom der ved udviklingen af motorprogrammet er skelet til behovet for motorer, som kan benyttes til drift med biobrændstof og naturgas. De nye motorer skal tilgodese GM’s modelstrategi i såvel Europa som på det globale bilmarked.

Tags: FordOpelVW
Tidligere Artikel

Ram pick-up med italienske gener

Næste Artikel

Bentley laver en 12’er til eksport

Næste Artikel

Bentley laver en 12’er til eksport

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

Opel gi’r den gas med nye motorer

19. marts 2014
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020
Et varerum isoleret med produktet Aluthermo Quattro

Skab luftforandring i varerummet

24. januar 2018

Kort nyt

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021

AFSLØRING: Se den HELT nye Nissan Qashqai LIVE

18. februar 2021

Nyt fra kaffeknallert-kongen – Ny Piaggio Porter NP6

9. februar 2021

Ny langturs-Transit fra Ford

9. februar 2021

Tåbelige Youtubere smadrer milliondyr Mercedes G-Klasse G63’s V8

22. januar 2021
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering