Ny Renault Kangoo Van - nu i tre længder - Alt om varebiler, R-Link
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
fredag. 24 marts 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
I år starter priserne på Kangoo van på 99.900 plus moms. Det er et fald på 22.600

Ny Renault Kangoo Van – nu i tre længder

Renault Kangoo Van kommer til Danmark I løbet af de kommende uger. Her får du priser og fakta på ny Kangoo i de danske versioner

af Thomas André
28. januar 2014
i Nyheder

Ny Renault Kangoo Van fås i hele tre længder og kan fås med plads til tre på forsæderne. Serviceintervallet bliver 10.000 km længere og øges fra 30.000 – 40.000 km. Priserne begynder ved 99.900 kroner plus moms.
Det er sagen i en nøddeskal for den nye Kangoo Van, som i sagens natur i Danmark ikke behøver tilnavnet ’Van’, idet Kangoo som personbil slet ikke føres i Danmark.
Siden lanceringen i 2008 er der produceret cirka 400.000 Kangoo, og med en markedsandel i Europa på 17,5 procent er Kangoo svær at komme udenom i det lille varevognssegment. Herhjemme markerer introduktionen af den nye Renault Kangoo en offensiv fra Renault Danmarks side.
– I øjeblikket er vi nummer fire på salgsstatistikken herhjemme. Det skyldes primært salget af Trafic og Master. Men vi har højere ambitioner. Vi skal have gang i vores salg af ombyggede personbiler til varebiler, og så skal vi gøre den nye Renault Kangoo til en succes. Det har vi nu produktet og prisen til, siger LCV manager Jonas Nielsen fra Renault Danmark her inden salgsstarten.

Markant anderledes

2013-versionen er markant anderledes end den, der kom på markedet tilbage i 2008. En helt ny front med Renaults nye design-identitet er den umiddelbare forskel udenpå. Men også nye sidespejle og nye baglygter er med til at løfte den nye Kangoo.
I kabinen er der nu et helt nyt instrumentbord, men den største forskel er nok, at man til alle modeller nu kan få tre forsæder – og det gælder for alle fire versioner.

http://altomvarebiler.dk/fiat-doblo-cargo-xl-er-landet-i-dk/

http://altomvarebiler.dk/nu-har-vw-sat-priser-pa-cross-caddy-van/

Den nye Kangoo Van fås som noget nyt herhjemme i tre forskellige længder. Kangoo Compact er den korteste version med længde på 3,9 meter, en lasteevne på op til 574 kilo, en totalvægt på 1785 kilo og lastrumsvolumen på 2,3 kubikmeter. Denne version koster i kampagneperioden frem til 30. september 99.900 kroner plus moms og fås kun med 75 hk dieselmotor.
Derudover fås Renault Kangoo Van i Express-versionen, hvor længden er knap 4,3 meter, lasteevnen 741 kg og totalvægten 1930 kilo. Her er lastrumsvolumen tre kubikmeter. Længste version er Kangoo Express Maxi, der er 4,6 meter lang, laster 907 kilo, har en totalvægt på 2200 kg og rummer fire kubikmeter.

Par i diesel

Motorudvalget er enkelt og overskueligt. Du kan vælge mellem dieselmotorer – en 1,5 dCi og en 1,5 dCi med henholdsvis 75 hk og 90 hk. Basisversionen Kangoo Compact fås med 75 hk diesel, der har et forbrug på 21,3 km/l. Denne motor kan også fås med stop&start systemet, der effektivisere forbruget mærkbart til 23,3 km/l.
I Express og Express Maxi er der 90 hk diesel under hjelmen – begge med stop&start. Med til at mindske de samlede omkostninger på den nye Kangoo er også, at serviceintervallerne er øget. Tidligere var det 30.000 km/2 år. Dette er nu udvidet til 40.000 km/2 år.

Luksus option

Basisversionen hedder som bekendt Compact. Her er der skåret ind til benet uden det går ud over hverken komfort eller anvendelighed. Men vil man have lidt mere komfort og køre lidt længere på literen samt have mere plads i varerummet, skal man op til Access, hvor standardudstyret rummer stop&start teknologi, hill start assist, radio med MP3 afspiller, skydedør i højre side og asymmetriske bagdøre.
Ønsker man endnu mere komfort hedder løsningen Express. Her er aircondition, midterarmlæn med opbevaringsplads og el-sidespejle standard.

Google og antiskrid

For at hjælpe føreren til at optimere kørslen, vil der i den nye Kangoo være en gear shift indicator, ligesom det er muligt at aktivere en ECO mode knap – der kan spare op til 10 procents brændstof.  Disse enkeltdele er samlet betegnet Energy Smart Management system.
Helt nyt er også, at den nye Kangoo nu kan fås med R-Link systemet, der via en 7 tommer skærm indeholder TomTom Live navigation, radio, og muligheden for at downloade mails direkte i bilen. Desuden vil der være en række apps tilgængelige. Eksempelvis Google.  Desuden har bilen den seneste version af antiskridsystemet ESC og bakkamera, der er indbygget i førerens solskærm. R-link koster i Kangoo 9200 kroner plus moms.

 

Fakta:

Renault Kangoo Compact.: 99.900 kroner plus moms (75 hk – 3,9 meter – lasteevne 574 kg)
Renault Kangoo Access: 125.900 kroner plus moms (75 hk – 4,3 meter – lasteevne 741 kg)
Renault Kangoo Express: 137.900 kroner plus moms (90 hk – 4,3 meter – lasteevne 741 kg)
Renault Kangoo Express Maxi: 154.900 kroner plus moms (90 hk – 4.7 meter – lasteevne 907 kg)

Tags: Renault
Tidligere Artikel

Nissan og Renault bygger modulbiler til bunke

Næste Artikel

VW Transporter kørte i rekordfart på Ringen

Næste Artikel

VW Transporter kørte i rekordfart på Ringen

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Knaldet ved grænsen – Toldfrit øl og vin i varebilen gav kæmpe skattesmæk

3. marts 2023

Ny Renault Kangoo Van – nu i tre længder

28. januar 2014
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

10. februar 2023
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering