Ny Opel Combo-e - smart tænkt by-bil | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
lørdag. 4 februar 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

Ny Opel Combo-e – smart tænkt by-bil

af Thomas Schiermacher Jensen
25. januar 2021
i Elektriske varebiler, Nyheder, Opel

CO2-udledning har politikernes og befolkningens bevågenhed og Danmark har sat som klimamål frem mod 2030, at nedbringe den nuværende årlige CO2-udledning med 70%.

Det betyder, at emissionskravene i de større danske og europæiske byer bliver skrappere og skrappere.

Derfor sætter Opel fart på lanceringen af el-biler – også i varebilsegmentet.
Opels mellemstore Vivaro-e er allerede præsenteret og nu løfter det engang tyske bilmærke, der i dag er ejet af selskabet bag Peugeot, Citroen og Fiat, sløret for Opel Combo-e.

Combo-e er en el-udgave af Combo. Det er en lille varebil, der rummer op til 4,4 m3 i varerummet og har 800 kg lastevne.

Den lille Opel varebil er et oplagt valg for små forretninger og erhvervsdrivende, der gerne vil have en grøn varebil, der er let og adræt at håndtere i byen og som er nem at parkere.

Elmotoren har 136 hk og batteriet er et lithium-ion batteri på 50 kW/h. Combo-e en række vidde på op til 275 kilometer (WLTP) på en fuld opladning. Combo-e kan, alt efter model, accelerere fra 0-100 km/t på 11,2 sekunder og topfarten er elektronisk begrænset til 130 km/t. Den har et regenerativt bremsesystem, der kan indstilles i to trin.

Rækkevidden er afhængig af kørestil og gældende vejrforhold på 275 kilometer (WLTP) på en opladning. Batteriet er på 50 kWt og kan hurtiglades via en 100 kW ladestander til 80% kapacitet på ca. 30 minutter. Combo-e kommer enten med en tre-faset 11 kW eller en et-faset 7,4 kW on-board lader.

Pas på: Kommunen sælger din ulovligt parkerede bil

Det er ikke alle elbiler, der kan få trækkrog, men det kan Combo-e. Den er godkendt til at trække 750 kg.

Den nye Combo-e kommer i to længder. Den 4,4 meter lange Combo-e, der har en hjulafstand på 2785 mm, kan indeholde genstande på op til 3090 mm i varerummet, må lastes med op til 800 kg og varerummet rummer mellem 3,3 og 3,8 m3. Den må trække segment-ledende 750 kg.

Den 4,75 meter ekstra lange XL-variant har en hjulafstand på 2975 mm og en varerumsvolumen på op til 4,4 m3 og indeholde genstande, der er op til 3440 mm lange.

En afgørende detalje for mange erhvervsdrivende er muligheden for at kunne læsse europaller ind af bilens bagende. Det klarer Combo-e XL, der endda kan have to europaller placeret efter hinanden i bilens længderetning. Kører man med meget lange genstande, kan disse placeres i en opret vinkel, hvis man bestiller sin Combo-e med en tagluge.

Opel Combo-e kan også bestilles som mandskabsvogn. Den er baseret på XL-varianten og kan rumme fire personer samt føreren af bilen, mens last eller udstyr er sikkert opbevaret bag skillevæggen. Takket være en lem i væggen, er det stadig muligt at transportere længere genstande.

Indbygget vægt

Opels elektrificerede varebil en smart sensor , der med et tryk på en knap kan fortælle om bilens last er over det tilladte. Det forhindrer overlæs – og bøder.

Skal du ud på marker og mudrede byggepladser, hvor der er brug for ekstra frihøjde, kan dette tilkøbes og det elektroniske antispin system IntelliGrip, der sikrer stabil kørsel i mudder, sand eller sne er også på optionslisten.

Priser, udstyr og lancering er endnu ikke kendt for det danske marked.

Forbrugere vil have miljøvenlig levering
Postnords 25 nye elektriske biler sikrer julen
Toyota annoncerer: Nu kommer ProAce City Electric
Guide: Her er reglerne for mandskabsvogne
Fiat Talento klar med automatgear – Se prisen her
Slut med beskidte fingre – Dansk virksomhed opfinder transportabel vask

Tags: ElbilEVOpel
Tidligere Artikel

Tåbelige Youtubere smadrer milliondyr Mercedes G-Klasse G63’s V8

Næste Artikel

Så tænd dog de baglygter!

Næste Artikel
baglygter

Så tænd dog de baglygter!

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Ny Opel Combo-e – smart tænkt by-bil

25. januar 2021

Stormvejr: Sådan kører du sikkert når blæsten raser

11. september 2020
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering

 

Loading Comments...