Med et ekstra langt chassis og en sovekabine på taget eller bag styrehuset har Ford forvandlet Transit til en langturs-varevogn.
Større og større mængder gods bliver flyttet rundt på land og i byer. Især det sidste volder ind i mellem problemer for de store lastbiler. Men nu har Ford bygget en Transit, der kan komme rundt i byen med gods. Uden, at der skal lastes om fra store lastbiler til mindre varevogne.
Den nye forlængede Transit er ombygget, så den kan rumme mere og ovenpå eller bag førerkabinen er der bygget en sovekabine, så chaufører på langtur kan holde arbejdstidsregler.
Ifølge Ford Europe bruger flere og flere transportvirksomheder varevogne, der er bygget til at køre med gods, som de større lastbiler hidtil har taget sig af.
Fords Transit Chassis Cab kan opbygges i omtrent 200 forskellige versioner, med lukket kasse, åbent lad eller sider med presenning osv,.
Den nye ekstralange Transit Chassis Cab kan lastes med op 10 standard paller og op til 3,5 ton totalvægt. Motorerne er de kendte Ford 2,0-liters EcoBlue dieselmotorer.
Den lange lille langturs-Transit kan, ifølge Ford Europe, fås hos forhandlerne nu. Priserne vil være individuelle efter opbygning.