Ny Land Rover Defender til det arbejdende folk | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
søndag. 26 marts 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

Ny Land Rover Defender til det arbejdende folk

af Thomas Schiermacher Jensen
30. juni 2020
i Land Rover, Nyheder

Land rover har for ganske nylig præsenteret sin nye Defender. Ved præsentationen var der linet luksusmodeller op. Men nu kommer Land Rover med den ventede version til det arbejdene folk.

Navnet er Defender Hard Top – et navn, der stammer helt tilbage fra 1950’erne.

Land Rover Defender er meget mere end en personbil – det er også en arbejdshest, der nu lanceres i en længe ventet fabriksbygget van-udgave, og det både i den korte 90 – og i den længere 110 version.

Hard Top navnet daterer sig tilbage til 1950’erne, hvor introduktionen af en aftagelig Hard Top tilføjede de første Land Rover både sikkerhed og beskyttelse fra vejr og vind. Den nye Defender Hard Top fortsætter denne fortælling, men nu er der ikke tale om et aftageligt tag – men et fast.

Den nye Defender Hard Top er udviklet af Land Rover Special Vehicle Operation for at sikre brugervenlighed – og ikke mindst praktik og robusthed.

90 og 110 versionen vil kunne fås med almindelig affjedring og med luftaffjedring. Begge løsninger sikrer formidable off road egenskaber med en frihøjde på 291 mm.

Med en anhængervægt på 3.5 tons, og med imponerende lastevne, vil den nye Defender Hard Top blive den ultimative 4×4 van. Indenfor er der naturligvis hverken en 2. eller 3. sæderække. Til gengæld er der mulighed for at få et 3. jumpseat oppe foran. På den måde rummer kabinen tre personer.

Da det jo er en arbejdsbil, hvor der kan være fyldt op i lastrummet, er der en lang række systemer, som er introduceret i personvogns udgaven, der virkelig kommer til sin ret. For eksempel det intelligente ClearSight Rear View mirror system. Altså, der hvor bakspejlet ved hjælp af et kamera, der sidder i hajfinnen-antennen på taget, sender live til bakspejlet, der nu går fra et simpelt spejl til skærm hvor man kan følge med i, hvad der foregår bagved.

Den nye Defender Hard Top vil med en anhængervægt på 3.5 tons være ideel til at trække trailer, og med systemer som blandt andet Advanced Tow Assist system, der gør det til en leg at bakke i vanskelige situationer, er den som skabt til byggepladsen og hårde jobs. Og skulle regnvejret danne pytter på pladsen, skal de være mere end 90 centimeter dybe, før det skaber problemer for Defender.

Endnu er der ikke danske priser, ligesom det endnu er usikkert, præcis hvornår den kommer til landet. Men, at den kommer, er der ingen tvivl om.

Land Rover Defender spiller hovedrolle i ny Bond- film
TEST: Land Rover Defender er i Danmark – Stort galleri

Tidligere Artikel

TEST: Nissans NV300 - en overset arbejdsbil

Næste Artikel

Krise hos Volvo – Tilbagekalder 2,2 millioner biler

Næste Artikel
Volvo bærer faklen videre. Sæderne leverer stadig unik langturskomfort

Krise hos Volvo – Tilbagekalder 2,2 millioner biler

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Knaldet ved grænsen – Toldfrit øl og vin i varebilen gav kæmpe skattesmæk

3. marts 2023
Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Ny Land Rover Defender til det arbejdende folk

30. juni 2020
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

10. februar 2023
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering

 

Loading Comments...