Senere på året kommer Iveco Daily endelig i en opdateret udgave. Opdateringen byderpå radikal designmæssig fornyelse af varebilen, der i sin nuværende version første gang rullede ud på vejene i 2014.
Men varebilmarkedet er hårdt og konkurrencepræget og Daily har derfor fået den store tur af de italienske designere. Designet er stadig umiskendeligt Iveco og de nye designelementer tilfører mere praktikalitet. Nye alufælge giver lavere vægt, som igen giver plads til flere kilo på ladet og de nye LED-lygter ser godt ud og sørger samtidig for at chaufføren kan se længere til gavn for sikkerheden. Og samtidig sikrer LED-pærerne lave omkostninger. Iveco lover nemlig de holder lige så længe som bilen.
Hører du til dem, der ind i mellem bakker så tæt på at det knaser (lidt) så har Iveco sørget for, at det bliver billigere at reparere din varebils kofanger. Den er nemlig delt i tre, hvor hver enkelt del kan skiftes, der hvor det knasede.
Nye sikkerhedssystemer hjælper
Den nye Daily får et omfattende udvalg af avancerede assistentsystemer, der sikrer at chaufføren kan koncentrere sig om jobbet. Daily får nødbremse, der virker op til 50 km/t. Systemet opdager potentielle farer og bremser i de tilfælde, hvor chaufførerne ikke reagerer hurtigt nok.
Med den adaptive fartpilot kan man bag rattet slappe (lidt) mere af, for den fungerer med systemet ‘Queue Assist’- Så følger Daily den forankørende trafik i langsomme køer og den virker helt til stilstand. Sammen med vejbaneassistentsystemet gider det forhåbentlig.
Iveco Daily er en af de store kassevogne og med en stærk sidevind kan det godt rykke i vognen. Det har Iveco også forsøgt at gøre noget ved med ’Crosswind Assist-systemet’, der hjælper føreren med at blive i den rette vejbane, når vinden er kraftig.
Styretøjet er gearet til bade lange ture og bykørsel. Med servostyringen I city-mode bliver det op til 70% lettere at dreje rattet.
Under hjelmen
Der er også sket fornyelser under motorhjelmen. En enkelt motor er opdateret med dobbelt turboladning og hele 210 hk og 470 nm.
Ivecos infotainment-system hedder ’Hi-Connect’. Her får man mulighed for at koble op til flådestyringsprogrammer.
Bilerne bliver først leveret senere på året. De endelige priser og udstyrsniveauet er endnu ikke redaktionen på altomvarebiler.dk bekendt.
Ser frem til kan få den nye iveco