Nul tudekiks hos Honda | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
søndag. 11 april 2021
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

Nul tudekiks hos Honda

Trods dalende salg af nye varebiler er Honda DK i godt humør over salget af den nye CR-V

af Morten Dam
18. april 2013
i Nyheder

Ved den seneste opgørelse over salget af nye varebiler kunne der konstateres et fald sammenlignet med tilsvarende periode i fjor, men det har ikke fået Honda Danmark til at bide i tudekiks. Tværtimod. Og dét skyldes successen med SUV-modellen CR-V, der som varebil tegner sig for 20 pct. af det samlede salg af modellen.
Globalt er der nu solgt flere end fem millioner eksemplarer af CR-V, og siden lanceringen i Danmark har Hondas mellemstore SUV været godt kørende i salgsstatistikkerne.
Ifølge det danske importselskabs pressechef, Michael Lund, er mange CR-V købere gengangere, omend der også er mange førstegangskøbere af den nye CR-V, der med et 1.669 liter store varerum byder på solid brugsværdi i forhold til bilens størrelse, køreegenskaber og pris.
Honda CR-V findes i både benzin- og dieseldrevne motorvarianter, der kombineret med TSA trailerstabiliseringssystemet gør den anvendelig til træk af trailer på op til 2.000 kg.

Benzin eller diesel – 155 eller 150 hk

Dels kan man vælge den med en 4-cyl. 155 hk benzinmotor på 2,0 liter og dels en ligeledes 4-cyl. 150 hk dieselmotor på 2.2 liter. Den førstnævnte klarer ved blandet kørsel mellem 13,0 og 13,9 km/l, mens den sidstnævnte er god for 14,7 til 17,9 km/l.
Dertil kommer, at den nye, fjerde generation af CR-V nu findes både som forhjulstrækker og 4-hjulstrækker foruden fem udstyrsversioner; S, Comfort, Elegance, Lifestyle og Executive.
Mest populær er den benzindrevne 2,0-model, der som 2WD varebil koster fra 181.769 kr. og opefter, mens en tilsvarende 4WD-udgave koster fra 193 589 kr., begge excl. moms. Dieselversionen er kun prissat som 4WD og koster fra 246 566 kr. og opefter.

Klasseleder med 34 pct.

CR-V er i øvrigt blandt de nye Honda-modeller, som for tiden begunstiges af et indbygget multimedie- og navigationssystem uden merpris. Måske det bidrager til at skubbe salget opad. I perioden fra 1. oktober 2012 til 14. april i år har Honda med 321 solgte enheder tegnet sig for 34 pct. af nyvognssalget i sit klassement fulgt af henholdsvis Toyota RAV4 og VW Tiguan, med henholdsvis 124 og 119 solgte enheder.
De øvrige i de mellemstore SUV-varebilers Top-5 er Ford Kuga og Mazda CX-5 med henholdsvis 80 og 79 solgte biler. SUV-klassen tæller desuden biler som Volvo XC60, Kia Sportage, Subaru Forester, Hyundai IX35, BMW X3 og flere andre.

Tags: BMWFordHondaKiaMazdaSubaruToyotaVolvoVW
Tidligere Artikel

Fiat 500 L kører i gult

Næste Artikel

Mercedes løfter sløret for et helt nyt SUV-koncept

Næste Artikel

Mercedes løfter sløret for et helt nyt SUV-koncept

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

Nul tudekiks hos Honda

18. april 2013
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017
Sådan ser påfyldningsstudsen på en Opel med Euro 6-motor ud. AdBlue-tanken skal fyldes cirka for hver 10.000 km

Så besværligt er AdBlue

12. december 2019
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020

Kort nyt

Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021

AFSLØRING: Se den HELT nye Nissan Qashqai LIVE

18. februar 2021

Nyt fra kaffeknallert-kongen – Ny Piaggio Porter NP6

9. februar 2021

Ny langturs-Transit fra Ford

9. februar 2021
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering