Nu kommer Ford Ranger som Chassis Cab | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
onsdag. 29 juni 2022
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

Nu kommer Ford Ranger som Chassis Cab

af Thomas Schiermacher Jensen
27. november 2020
i Ford, Nyheder, Opbygninger

Ford introducerer Ford Ranger som Chassis Cab-variant. Den nye variant giver masser af opbygningsmuligheder til kunder med behov for skræddersyede løsninger.

Ranger Chassis Cab har et førerhus med chassiskonstruktion, der gør den ideel som donorbil til en bred vifte af opbygninger. Den nye variant har EcoBlue-dieselmotor, samt firehjulstræk.
Kombinationen af firehjulstræk og opbygningsmuligheder gør Ranger Chassis Cab velegnet til udrykningskøretøj, slidstærk mesterbil eller noget helt tredje.

Ideel til opbygning

Ranger Chassis Cab har bladfjedre og flad overflade bagtil, som opbyggere nemt kan arbejde videre på. Det giver en alsidig ramme til opbygning på helt op til 3.270 kg totalvægt (GVM) i alt.

Single Cab-designet giver en maksimal opbyggerlængde på 2.518 mm bag førerhuset. Derudover vil krævende offroad-terræner ikke udgøre et problem for Ranger Chassis Cab, da den har en vadedybde på 800 mm og en frihøjde på 237 mm inden opbygning. Og så kan Dertil Ranger Chassis Cab trække op til 3.500 kg.

Fabriksstøttet opbygning

Ford har arbejdet tæt sammen med sit europæiske netværk af QVM-certificerede opbyggere for at sikre, at Ranger Chassis Cab er optimeret så meget som muligt til opbygning. Opbygningsmulighederne er derfor mange, og opbyggede modeller kommer med samme garanti som på Fords almindelige varebiler.

Motoren i Ranger Chassis Cab er en 2-liters EcoBlue-diesel med 170 hk og 420 Nm drejningsmoment og gearkassen er en 6-trins manuel.
Bilen kommer som standard med teknologi, der med et enkelt tryk i midterkonsollen skifter fra firehjulstræk til baghjulstræk på farten. Det valgbare system gør det muligt at tilpasse Ranger Chassis Cab til skiftende køreforhold, mens en indstilling for firehjulstræk med lav udveksling giver optimeret ydelse i køreforhold på bløde overflader og stejle bakker.

Et elektronisk spær på bagakslen kan derudover tilkøbes som ekstraudstyr, hvis man har behov for endnu stærkere terrængående køreegenskaber.

Ranger Chassis Cab fås både som Single Cab og XL. Chassis Cab-varianten er den nyeste tilføjelse til Fords verdenskendte Ranger-modelprogram, der på det seneste vandt den anerkendte internationale pris International Pick-up Award 2020 (IPUA).

Den nye Ford Ranger Chassis Cab forventes lanceret i Danmark i første halvdel af 2021.

Brug varebilen til arbejde og fritid
Guide: Alle elektriske varebiler i Danmark
Stadig gang i varebilsalget

Tidligere Artikel

Må man selv bygge reoler i varebilen?

Næste Artikel

GUIDE: VINTEREN KOMMER! Sådan klarer du frost og sne

Næste Artikel

GUIDE: VINTEREN KOMMER! Sådan klarer du frost og sne

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Nu kommer Ford Ranger som Chassis Cab

27. november 2020
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Peugeot-e-Jumpy

Guide: Alle elektriske varebiler i Danmark

24. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering

 

Loading Comments...