Nu kommer Ford Ranger som Chassis Cab | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
lørdag. 23 januar 2021
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

Nu kommer Ford Ranger som Chassis Cab

af Thomas Schiermacher Jensen
27. november 2020
i Ford, Nyheder, Opbygninger

Ford introducerer Ford Ranger som Chassis Cab-variant. Den nye variant giver masser af opbygningsmuligheder til kunder med behov for skræddersyede løsninger.

Ranger Chassis Cab har et førerhus med chassiskonstruktion, der gør den ideel som donorbil til en bred vifte af opbygninger. Den nye variant har EcoBlue-dieselmotor, samt firehjulstræk.
Kombinationen af firehjulstræk og opbygningsmuligheder gør Ranger Chassis Cab velegnet til udrykningskøretøj, slidstærk mesterbil eller noget helt tredje.

Ideel til opbygning

Ranger Chassis Cab har bladfjedre og flad overflade bagtil, som opbyggere nemt kan arbejde videre på. Det giver en alsidig ramme til opbygning på helt op til 3.270 kg totalvægt (GVM) i alt.

Single Cab-designet giver en maksimal opbyggerlængde på 2.518 mm bag førerhuset. Derudover vil krævende offroad-terræner ikke udgøre et problem for Ranger Chassis Cab, da den har en vadedybde på 800 mm og en frihøjde på 237 mm inden opbygning. Og så kan Dertil Ranger Chassis Cab trække op til 3.500 kg.

Fabriksstøttet opbygning

Ford har arbejdet tæt sammen med sit europæiske netværk af QVM-certificerede opbyggere for at sikre, at Ranger Chassis Cab er optimeret så meget som muligt til opbygning. Opbygningsmulighederne er derfor mange, og opbyggede modeller kommer med samme garanti som på Fords almindelige varebiler.

Motoren i Ranger Chassis Cab er en 2-liters EcoBlue-diesel med 170 hk og 420 Nm drejningsmoment og gearkassen er en 6-trins manuel.
Bilen kommer som standard med teknologi, der med et enkelt tryk i midterkonsollen skifter fra firehjulstræk til baghjulstræk på farten. Det valgbare system gør det muligt at tilpasse Ranger Chassis Cab til skiftende køreforhold, mens en indstilling for firehjulstræk med lav udveksling giver optimeret ydelse i køreforhold på bløde overflader og stejle bakker.

Et elektronisk spær på bagakslen kan derudover tilkøbes som ekstraudstyr, hvis man har behov for endnu stærkere terrængående køreegenskaber.

Ranger Chassis Cab fås både som Single Cab og XL. Chassis Cab-varianten er den nyeste tilføjelse til Fords verdenskendte Ranger-modelprogram, der på det seneste vandt den anerkendte internationale pris International Pick-up Award 2020 (IPUA).

Den nye Ford Ranger Chassis Cab forventes lanceret i Danmark i første halvdel af 2021.

Brug varebilen til arbejde og fritid
Guide: Alle elektriske varebiler i Danmark
Stadig gang i varebilsalget

Tidligere Artikel

Må man selv bygge reoler i varebilen?

Næste Artikel

GUIDE: VINTEREN KOMMER! Sådan klarer du frost og sne

Næste Artikel

GUIDE: VINTEREN KOMMER! Sådan klarer du frost og sne

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

Nu kommer Ford Ranger som Chassis Cab

27. november 2020
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Tåbelige Youtubere smadrer milliondyr Mercedes G-Klasse G63’s V8

22. januar 2021

Pas på: Kommunen sælger din ulovligt parkerede bil

22. januar 2021

Stadig gang i varebilsalget

20. november 2020

Citroën’s varebiler sælger som nybagte baguettes

15. oktober 2020

GODT NYT: Vild salgsfremgang for varebiler

5. oktober 2020
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering