Nu kniber det for varebilssalget | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
mandag. 16 december 2019
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLERNE
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLERNE
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Varebilssalget er styrtdykket med 15 procent

Nu kniber det for varebilssalget

af Thomas André
10. oktober 2018
i Kort nyt

September var måneden, hvor det for alvor begyndte at gå den gale vej for varebilssalget. Set i forhold til september 2017 mangler der 400 slutsedler. Kun 2.533 solgte varebiler svarer til et fald på 15 procent. Samlet er der år til dato kommet 24.711 varebiler på vejene mod 26.776 sidste år i samme periode sidste år – et fald på knap otte procent. Der fordres altså ikke nogen udvidet ledvogtereksamen for at gennemskue, at det ser skidt ud for varebilssalget.
Det ændrer dog ikke ved, at niveauet stadig er højt, når man spørger direktør i De Danske Bilimportører, Gunni Mikkelsen.
-Årets tendens er desværre, at varebilssalget er faldet lidt i forhold til sidste år, men det ændrer nu ikke ved, at vi stadig er på et højt niveau helt generelt. Vi har da også positive forventninger fremadrettet, da der bestemt stadig er gang i hjulene i dansk erhvervsliv, siger Mikkelsen.

Tags: Varebilssalget
Tidligere Artikel

Nu ruller samlebåndet under StreetScooter

Næste Artikel

Holland hopper med på den store vogn

Næste Artikel
El-biler som Renault Master Z.E. på op til 4250 kg kan snart køres med lille kørekort i Holland

Holland hopper med på den store vogn

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Kort nyt

Varebilsalget halter bagefter

16. december 2019
Den nye Vw transporter 6.1 vil sikkert storsælge.

Fald i varebilsalget: Er det et krisetegn?

20. november 2019

REA Erhvervsbiler får Fiat Professional

25. oktober 2019
Dækmonteringen er vigtig

Tre stærke tips til transportbranchen: Sådan sparer du dæk og brændstof

16. oktober 2019
Foto: Lars Krogsgaard

BMW overrasker med to biler i Årets Bil-finalen

14. oktober 2019

Mest læste

Varebilssalget er styrtdykket med 15 procent

Nu kniber det for varebilssalget

10. oktober 2018

EU-dom: Din transport tæller som arbejdstid

19. november 2019
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

20. april 2017
Hiver du en trailer med værktøj efter varevognen eller har du en byggematerialer eller gravemaskine med bagpå, så kan du se frem til at få mere fart på fra næste år. Folketinget har i dag vedtaget en lov, der hæver fartgrænsen på landevej til 80 km/t – den tidligere fartgrænse var 70 km/t. Den nye lov gælder også for dem, der har campingvogn på slæb og for lastbiler uden hænger. Den nye lov er vedtaget i Folketinget i dag. Loven betyder, at lastbiler og store og små vogntog, som det hedder, allerede fra 1. januar 2020 må hæve hastigheden med 10 km/t og køre 80 km/t på lande- og motortrafikveje - med mindre skiltene kræver en lavere hastighed. De fleste vil nok glæde sig over ikke at skulle ligge bag en langsomkørende bil med trailer i fremtiden og den, der har trailerne bagpå kan glæde sig over at komme hurtigere frem.

NY LOV: Nu kommer der mere fart på traileren

29. april 2019
Sådan ser påfyldningsstudsen på en Opel med Euro 6-motor ud. AdBlue-tanken skal fyldes cirka for hver 10.000 km

Så besværligt er AdBlue

12. december 2019
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLERNE
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering

sponsored