Et nyt 10-trins automatgear introduceres nu til baghjulstrukne varianter af Fords 2-tons Transit (RWD). Automatgearet er netop sat i produktion og vil give Fords største arbejdshest optimeret brændstoføkonomi, enestående holdbarhed og en trækkapacitet på op til 2.800 kg.
Den nye gearkasse er ideel til Ford Transits baghjulstrukne RWD-varianter, der fx anvendes som udrykningskøretøjer, autocampere og til levering af dagligvarer.
Det intelligente 10-trins automatgear er udviklet af Ford ingeniører og har vist sig i forskellige hjørner af Fords modelprogram. Gearkassen er specifikt udviklet med henblik på at optimere brændstofforbruget, og den fås blandt andet allerede i den prisvindende Ford Ranger, Ford Mustang og Fords amerikanske pickup-bestseller F-150.
Det nye automatgear tilbydes til den 2,0-liters EcoBlue HDT-dieselvariant af Transit med 170 hk.
Gearkassen er specifikt kalibreret til Transits køreegenskaber og specifikationer, så dens acceleration er jævn ved både høje hastigheder og fra stilstand.
Ford har nu sat gearkassen i fuld produktion. Den er seneste skud på stammen af Ford Transit-linjens omfattende optimeringer, der i løbet af 2019 også indebar mere brændstoføkonomiske og elektrificerede drivlinjer, øget nyttelast og bedre tilkoblingsmuligheder.
Mere effektiv og holdbar
Gearkassen har adaptive gearskift, der løbende tilpasser sig køreforholdene med hensyn til både performance, brændstoføkonomi og raffinement.
Fords 2-tons Transit med 10-trins automatgear forventes lanceret i Danmark efter sommeren.