Nissan spænder buen | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
lørdag. 16 januar 2021
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

Nissan spænder buen

Konceptbilen Nissan Resonance, der netop er vist på Detroit Auto Show, viser vejen frem med provokerende design og udrustet med hybridteknik omfattende både benzinmotor, elmotor og 4x4

af admin
20. januar 2013
i Ikke kategoriseret

Nissan Resonance kan betragtes som en VIP lounge på fire hjul og må også antages at være om ikke den næste Murano, så dog et kraftigt fingerpeg om den kommende store luksus SUV fra Nissan.
Eftersom Nissan kalder Resonance for en global koncept bil, tyder alt på, at den lander i Europa og formentlig også i Danmark. Måske ikke på de dyre hvide nummerplader, men muligheden for indregistrering på gule eller papegøjeplader ligger åben.
Nissan understreger, at Resonance er en designøvelse, men den er også en øvelse i ny hybridteknik fra Nissan. Designet peger imod Nissans fremtidige formsprog for deres SUV-modeller og fører linjen videre fra Qashqai og Juke.
Den effektive hybridteknik med forbrændingsmotor, en elmotor, litium-ion batteri, omformning af bremseeneregi til strøm og firehjulstræk skal vise respekt for miljøet – og lovgivning om forurening – uden at gå på kompromis med køreglæde.

En større Murano

Oplysningerne om den avancerede tekniske løsning er sparsomme, men det ligger dog fast, at drivkilden i fronten er en 2,5 liter V6 benzinmotor i samspil med en elektrisk motor, der lader på et litium-ion batteri.
Hvorvidt Resonance kører på strøm alene med benzinmotoren i rollen som rækkeviddeforlænger, eller elmotoren er et supplement til benzinmotoren er ikke klart, lige som det heller ikke er oplyst, om Resonance er en opladningshybrid. Transmissionen er på alle fire hjul via en CVT automatisk gearkasse.
Dimensionerne understreger, at Resonance venter i kulissen på at blive kaldt ind på scenen som Murano. Resonance er 484 cm lang, 200 cm bred og 173 cm høj til en akselafstand på 288 cm. Længde og højde er identisk med Murano, bredden er 11 cm større, og akselafstanden er 5 cm længere.
Avanceret teknik tager tid, og det gør det også for Nissan, der er blandt de mest erfarne på området for elbiler. Men indtil denne konceptbil har Nissan koncentreret sig om rene elbiler som Nissan Leaf, der leverer teknik til varebilen e-NV200. Derfor kan tidshorisonten for den næste Murano strække sig helt hen til 2015.

Tags: Nissan
Tidligere Artikel

Sløvt elbilsalg godt for gasbiler

Næste Artikel

Bragende gul Range Rover til de modige

Næste Artikel

Bragende gul Range Rover til de modige

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

Nissan spænder buen

20. januar 2013
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Stadig gang i varebilsalget

20. november 2020

Citroën’s varebiler sælger som nybagte baguettes

15. oktober 2020

GODT NYT: Vild salgsfremgang for varebiler

5. oktober 2020

MAN udvider TGE 4×4-programmet op til 5,5 tons totalvægt

29. september 2020

Ny omgang motorfusk? Porsche i myndighedernes søgelys

25. august 2020
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering