Nissan-Renault-Mitsubishi er verdens største | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
søndag. 2 april 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Nissan-Renault satser fortsat stort på eldrevne biler, og e-NV200 trækker en stor del af læsset

Nissan-Renault-Mitsubishi er verdens største

Toyota er stadig verdens største bilmærke, men med købet af Mitsubishi har Nissan-Renault-Mitsubishi nu rundet både Toyota og VW

af Thomas André
2. februar 2018
i Nyheder

Her havde vi lige vænnet os til at sige Nissan-Renault-alliancen, og så går de hen og køber Mitsubishi og bliver til et navn, der for alle andre end dopede elite-sportsfolk kræver en vejrtrækning midt i. Hele ti mærker er nu samlet under paraplyen med navnet Nissan-Renault-Mitsubishi, og de gjorde tilsammen alliancen til verdens største målt på solgte enheder i 2017.

Toyota er stadig verdens største bilmærke, men et årligt salgstal på 10 millioner biler om året, som Toyota og VW-koncernen i mange år jagtede som en magisk grænse, er altså nu brudt af tre koncerner.

Hver niende bil i verden

Det samlede salg for Nissan-Renault-Mitsubishi steg med 6,5 procent i forhold til året før og endte på 10.608.366 solgte biler i 2017 – eller hver niende solgte person- eller varebil på verdensplan

Samtidigt bevarede de førstepladsen på elbiler med 540.623 solgte elbiler siden 2010. Den stigende efterspørgsel på SUV’er og lette varebiler samt et stigende antal komplet eldrevne nul-emissions-biler bidrog til det store salg i 2017, som var Mitsubishi Motors første hele år som medlem af alliancen.

Verdens største

I 2017 solgte alliancens medlemsvirksomheder biler i næsten 200 lande under de 10 mærker (Renault, Nissan, Mitsubishi Motors, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine, Lada, Infiniti, Venucia og Datsun).

– Med over 10,6 millioner solgte personbiler og lette varebiler i 2017 er Renault-Nissan-Mitsubishi blevet verdens største bilgruppe. Den udvikling afspejler vores modelrækkes bredde og dybde, vores globale markedstilstedeværelse og vores bilteknologiers attraktivitet for kunderne, siger Carlos Ghosn, der er bestyrelsesformand og CEO hos Renault-Nissan-Mitsubishi.

Rekordår

Groupe Renaults salg steg med 8,5 procent til 3.761.634 biler i 2017. Det var et rekordår for Renault, som er med en markedsandel på 29,8 procent Frankrigs førende bilmærke og det næststørste mærke i Europa.

Renault sigter mod fortsat vækst i 2018 i takt med udviklingen af koncernens internationale aktiviteter, et fornyet modelprogram og i tråd med dens Drive The Future-plan. Nissan Motor Company solgte 5.816.278 biler på verdensplan, hvilket er en stigning på 4,6 procent.

Kæmpe i Rusland

At Renault er Frankrigs største bilmærke kommer ikke som nogen overraskelse. Sådan har det været i mange år. Derimod er det værd at bemærke, at koncernen med et salg på 578.000 biler sidder på 36 procent af det russiske bilmarked.

Citroën Jumpy giver den gas

USA og Kina aftog lige omkring 1,7 millioner af koncernens biler hver. Kina er blevet Mitsubishi Motors største marked takket være en stor efterspørgsel på den lokalt producerede Outlander.

Også på elbiler

Siden 2010, hvor Nissan Leaf blev introduceret, har Renault-Nissan-Mitsubishi solgt 540.623 elbiler fra de forskellige mærker på verdensplan. Tilsammen er alliancen fortsat førende i verden inden for eldrevne person- og varebiler.

Nissan Leaf, som var den første masseproducerede mainstream-elbil, er fortsat verdens mest solgte elbil med over 300.000 solgte eksemplarer siden lanceringen af bilen i december 2010.

e-NV200

Nissans lette elvarebil e-NV200, som primært er blevet solgt i Europa og Japan, er blevet opgraderet og har fået 100 km ekstra rækkevidde i Europa.

Nissan e-NV200 med nyt kæmpe-batteri

I 2017 var Renault for tredje år træk førende i det europæiske elbilssegment med en markedsandel på 23,8 procent.

240 milliarder dollar

I 2017 præsenterede Renault Master Z.E. og annoncerede dermed som noget enestående i verden en række nul-emissions-varebiler (Twizy Cargo, Kangoo Z.E. og Master Z.E.).

Frem til 2022 vil Nissan-Renault-Mitsubishi lancere 12 nye nul-emissions-biler og 40 biler med selvkørende teknologi. Det giver dem en forventning om, at salget overstiger 14 millioner biler med en forventet omsætning på 240 milliarder dollar.

 

Tags: e-NV200Nissan-RenaultNissan-Renault-MitsubishiVerdens største bilproducent
Tidligere Artikel

Lettere udtræksramme klarer tungere last

Næste Artikel

Ny Sprinter - se video-teaseren

Næste Artikel
Mercedes viser den første teaser af den nye Sprinter op til verdenspremieren i næste uge

Ny Sprinter - se video-teaseren

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Knaldet ved grænsen – Toldfrit øl og vin i varebilen gav kæmpe skattesmæk

3. marts 2023
Nissan-Renault satser fortsat stort på eldrevne biler, og e-NV200 trækker en stor del af læsset

Nissan-Renault-Mitsubishi er verdens største

2. februar 2018
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

10. februar 2023
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering