Nissan Qashqai Van - ja, tak! | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
lørdag. 27 februar 2021
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

Nissan Qashqai Van – ja, tak!

Nissan har med den nye Qashqai holdt tungen lige i munden og med forbedring af motorer og køredynamik videreført ånden fra forgængeren

af Morten Dam
5. juni 2014
i Nyheder, Test

Qashqai er bilen, der for alvor satte rimeligt prissatte MPV’er på Danmarkskortet og den bil, der i en svær tid har holdt snorkelspidsen oven vande for Nissan Danmark.

Nu, da det er blevet tid tll at komme lidt højere over vandskorpen, viser Nissan format og situationsfornemmelse med et gennemført generationsskifte, der fastholder den ånd, der gør Qashqai til Qashqai.

Både inde og ude er det en stærkt moderniseret bil, der er sendt på gaden. Større, smartere, bedre motorer – og stadig til konkurrencedygtige priser!

Det er svært at være kritisk over for en så gennemført opdatering, som den Nissan har præsteret med Qashqai.

Nissan har været lydhør

Qashqai er vokset på alle kanter med undtagelse af højden. Det får den til at fremstå både mere robust og strømlinet. Udviklingsarbejdet med den nye Qashqai er lagt i højere præstationer, bedre køreoplevelse og teknologi. Og efter en uges test må vi sige, at det hele er lykkedes.

Der er blevet hørt godt efter på ingeniørgangen hos Nissan. Røsten fra de høje, europæiske kunder er blevet hørt, så Qashqai har med en længere akselafstand og større sporvidde fået en større trædeflade, der giver bilen en stærkt forbedret køreoplevelse.

Bagklappen åbner helt op til 189 cm. Det er 23 flere end i forgængeren, og det sparer altså en del irriterende hovedstød i en travl hverdag.

Flere heste på vej

Under motorhjelmen er vi endelig blevet fri for den gamle 1,6-liters benziner. Den nye, stærke 1,2 DIG-T og den godt gennemprøvede 1,5 dCi – begge af Renault-oprindelse – udgør grundpillen.

Men mere skal der ikke til i dag, hvor turboteknologien vinder momentum og slanker kubik og forbrug i lyntempo, mens overmotoriserede sportsversioner af anstændige familiebiler er gået helt af mode.

Den nye 1,6 diesel med 130 hk er lidt dyrere, og meget passende den eneste, der tilbydes med 4×4. Også her har Nissan lyttet til bilkøberne – eller i dette tilfælde nok snarere studeret salgstallene. Kunderne vil have Qashqai – men ikke nødvendigvis med 4-hjulstræk.

I løbet af sommeren kommer den kraftigere 1,6 DIG-T med 163 hk for at tilfredsstille de mere effekthungrende kunder, men det kan den nye undervogn også sagtens klare. Begge motorer leverer desuden påfaldende bedre brændstoføkonomi og lavere CO2-udledning, end vi har set tidligere.

FAKTA OM TESTBILEN

Nissan Qashqai 1,2 DIG-T Tekna Van:
Motor: 1200 ccm, R4 turbobenzin
Ydelse: 115 hk/190 Nm
0-100 km/t: 10,9 sekunder
Topfart: 185 km/t
CO2: 129 g/km
Forbrug: 17,9 km/l
Pris: 192.162 plus moms (32.505)
Billigste: 152.183 plus moms (26.926)

Tags: Nissan
Tidligere Artikel

Varebilsalget drøner videre

Næste Artikel

Iveco Daily – den stille kæmpe

Næste Artikel
Iveco Daily blev kåret som Van of the Year med udelukkende manuelle gearkasser. Nu har den fået en ny og lynhurtig ottetrins automatisk skiftet gearkasse, der hæver komforten og sænker forbruget

Iveco Daily – den stille kæmpe

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

Nissan Qashqai Van – ja, tak!

5. juni 2014
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020
Et varerum isoleret med produktet Aluthermo Quattro

Skab luftforandring i varerummet

24. januar 2018

Kort nyt

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021

AFSLØRING: Se den HELT nye Nissan Qashqai LIVE

18. februar 2021

Nyt fra kaffeknallert-kongen – Ny Piaggio Porter NP6

9. februar 2021

Ny langturs-Transit fra Ford

9. februar 2021

Tåbelige Youtubere smadrer milliondyr Mercedes G-Klasse G63’s V8

22. januar 2021
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering