Nissan har præsenteret to nye biler på Hannover Motor Show – Nissan Navara Dark Sky-konceptbilen og Nissan Navara N-Guard.
De ligner noget fra en anden verden / et amerikansk custom autoshow, men det er faktisk tanken, at Nissan med disse opbygninger kan give erhvervskunder skræddersyede løsninger, der opfylder specifikke erhvervsmæssige behov.
Mobilt rumobservatorium
Stjernen på showet er Nissan Navara Dark Sky-konceptbilen. Den er udviklet i England i samarbejde med Europæisk Rumagentur (ESA), og med en mere avanceret version af Nissans ProPILOT-førerassistentteknologi viser den, hvordan en Navara pickups styrke kan levere strøm til og trække et mobilt rumobservatorium.
Konceptbilen omfatter et ultrahøjtydende PlaneWave-teleskop i et skræddersyet trailermodul. Teleskopmodulet kan nemt flyttes til fjerntliggende steder uden for alfarvej, hvor de bedste atmosfæriske forhold til stjernekigning findes.
I butikkerne nu
Den anden Navara, der får premiere på biludstillingen er en specialversion, som faktisk er til salg i Europa allerede. I Danmark forventes Navara N-Guard i butikkerne i løbet af oktober. Priserne er endnu ikke klar men offentliggøres snart.
Den har en række udvendige og indvendige designmæssige opgraderinger, der gør Navara endnu mere attraktiv for købere, der vil have lidt ekstra til offroad-eventyret i deres pickup.
Bundskjold og snorkel
Med inspiration fra Nissan Navara EnGuard-konceptbilen, som blev præsenteret på biludstillingen i Hannover i 2016, fås Navara N-Guard med OFF-ROADER AT32-opbygningspakken, og den kombination kan også ses på biludstillingen i Hannover.
Med øget frihøjde, bundskjold og snorkel som ekstraudstyr er det den mest alsidige Navara, der nogensinde har været tilgængelig for de europæiske kunder.
Intelligent Mobility
- De hårdføre pickups, der vises for publikum, er det perfekte udtryk for Nissans dedikerede tilgang til opbygninger i særklasse. Med teknologi fra Nissan Intelligent Mobility inklusiv ProPILOT giver bilerne os mulighed for langt at overgå erhvervsmæssige behov og være en ægte partner for vores kunder, siger Ashwani Gupta, som er Senior Vice President for forretningsenheden Nissan Light Commercial Vehicle (LCV).
- Med bilernes evne til at komme frem overalt og en lang række Nissan Intelligent Mobility-funktioner tiltrækker Nissans varebiler fortsat kunder i hele verden, hvilket understøtter Nissans målsætning om en holdbar vækst på 40 procent på varebilsområdet.
Verdens førende
Nissan Navara indtager en central position i Nissans globale varebilsprogram, og den er Nissans mest solgte pickup på verdensplan.
Nissans voksende varebilsprogram styrkes af Renault-Nissan-Mitsubishi-samarbejdet. Alliancen er nu repræsenteret på 91 procent af markederne og aspirerer dermed til at blive verdens førende producent af varebiler.