Nissan e-NV200 er to af verdens bedste biler - altomvarebiler.dk
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
søndag. 2 april 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Der er skydedør i begge sider af e-NV200, og i det hele taget har præmissen for den været, at eldriften ikke må være en hæmsko
Drej på rattet, træd på speederen. e-NV200 er nem at gå til
De 170 km er den såkaldt homologerede rækkevidde. Virkeligheden er formentlig noget mindre men stadig nok til at opfylde hverdagens behov for de fleste virksomheder
Gode sæder og plads til to i et støjsvagt miljø er mere, end de fleste brugere er vant til fra deres varebiler
Batteriet er placeret, så varerummet på 4,2 kubikmeter er helt intakt
Batteriet ligger under gulvet, så det bidrager til bedre balance og dermed mere sikre køreegenskaber
Alle moderne bekvemmeligheder - pris og segment taget i betragtning - i e-NV200 passer meget godt med Nissan mål om at tilføre NV200 alle elbilens fordele uden at tage traditionel bekvemmelighed fra den - og så har den automatgear
Udefra er der intet at se. Karosseriet er - bortset fra ladestikket - identisk med NV200
Nissan e-NV200 er en kombination af Car of the Year go Van of the Year. Godt nok for et par år siden, men alligevel

Nissan e-NV200 er to af verdens bedste biler

Nissan kalder det elbilsrevolutionen og går selv i spidsen med den nye Nissan e-NV200, der kører op til 170 km på en opladning og får sine kræfter fra verdens mest solgte elbil, Nissan LEAF

af Thomas André
5. marts 2014
i Nyheder

Det er lidt af en kombo, Nissan har fået stykket sammen med Nissan e-NV200. Den rummer det bedste fra de to prisbelønnede modeller Nissan LEAF og Nissan NV200 – tidligere kåret til hhv. Årets bil og International Van of the Year.

Og så kan den køre op til 170 km på en opladning.

Når salget starter i september vil Nissan e-NV200 kunne fås som varebil og 5-personers Combi samt i en mere luksuriøs Evalia-udgave. Men den er primært rettet mod erhvervslivet. Den homologerede rækkevidde i henhold til NEDC (170 km) overstiger det daglige gennemsnitlige kørselsbehov på 100 km, som gælder for mere end halvdelen af brugerne med denne type varebil, og bilen har samme nyttelast og varerumsvolumen som NV200.

Elbilsrevolution

Batteriet kan oplades i løbet af natten med et 16A 1-faset 3,3 kW-strømudtag, og  på sigt håber Nissan, at vi i Danmark også at kunne benytte det andet strømudtag på Nissan e-NV200 med en kapacitet på 6,6 kW/32A, så opladningstiden kan reduceres til fire timer. Herudover kan der benyttes Quick-charge med en 50 kW-lynoplader med mulighed for at oplade batteriet fra 0-80 procent på kun 30 minutter. På nuværende tidspunkt er der opstillet over 1000 offentlige lynopladere rundt om i Europa.

– Nissan e-NV200 vil sammen med verdens mest solgte elbil, Nissan LEAF, hjælpe os til at bibeholde vores førerposition i elbilsrevolutionen. Derfor har vi ikke blot ombygget NV200 til en elbil. Vi har omkonstrueret den totalt for at skabe et produkt, der er en fantastisk varebil på alle områder, siger Guillaume Carter, som er Senior Vice President of Sales and Marketing hos Nissan Europe.

Perfekt erhvervsbil

Director of Electric Vehicle hos Nissan Europe, Jean-Pierre Diernaz, er begejstret for det, som Nissan e-NV200 tilfører til modelprogrammet.

– Den gennemprøvede og effektive elektriske drivlinje i Nissan e-NV200 passer perfekt til den typiske brug af en erhvervsbil med mange stop-/start-sekvenser i løbet af en arbejdsdag. e-NV200 er god for både miljø og mennesker – ingen udstødning og ingen støjforurening. Samtidig er den mindre trættende at køre i, fordi der ikke er nogen støj og vibrationer fra drivlinjen. Og den 1-trins gearkasse, der bedst kan sammenlignes med et automatgear, vil indebære store fordele i dagligdagen for alle hårdtarbejdende kurer- eller taxachauffører. Sidst men ikke mindst vil flådeejerne elske de lave driftsomkostninger, siger Nissans el-chef.

Skydedør i begge sider

Selv om bilen er baseret på en allerede eksisterende model, er e-NV200 konstrueret fra bunden. Drivlinjen er ombygget på en række områder, så den passer til den nye funktion, og der er foretaget ændringer af bilens karrosseri, så pladsen stadig er den samme som i varerummet i NV200. Så varerumsvolumen er stadig på 4,2 kubikmeter med plads til to standard europaller. Og skydedøre i begge sider og bagdøre med stor åbningsvinkel sikrer, at bilen er nem at læsse og tømme igen.

Testet af Coca-cola og IKEA

Der er gennemført et omfattende testprogram i Japan og Europa, hvor før-produktionsmodeller er blevet udleveret til internationalt kendte virksomheder, som fx FedEx, Coca-Cola, DHL, IKEA, British Gas og Japan Post Office, hvor de er indgået i den daglige flåde af køretøjer. Den feedback, som vi har fået fra chauffører og fleet managers, er blevet brugt til at fintune e-NV200, før serieproduktionen starter på Nissans store varebilsfabrik i Barcelona.

Nissan e-NV200 på hård prøve

Højere fart giver færre trafikdrab

– Vi tror på, at e-NV200 virkelig vil spille en stor rolle i flåderne af varebiler og taxaer og dermed også miljøet i hjertet af vores byer, tilføjer Diernaz.

 

Tags: Nissan
Tidligere Artikel

Altomvarebiler.dk til show i Genève

Næste Artikel

Kæmpe Peugeot 308 SW er kræs for firmabilister

Næste Artikel

Kæmpe Peugeot 308 SW er kræs for firmabilister

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Knaldet ved grænsen – Toldfrit øl og vin i varebilen gav kæmpe skattesmæk

3. marts 2023
Nissan e-NV200 er en kombination af Car of the Year go Van of the Year. Godt nok for et par år siden, men alligevel

Nissan e-NV200 er to af verdens bedste biler

5. marts 2014
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

10. februar 2023
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering