Som selvstændig erhvervsdrivende har man ofte en hektisk dag, hvor opgaverne er mange og alsidige. I den forbindelse kan det være en god idé at vælge smarte og nemme løsninger til f.eks. godstransport og kørsel. Men hvordan former man bedst sin hverdag, så man undgår unødig stress?
Her får du en miniguide til, hvordan du som erhvervsdrivende kan gøre din og dine medarbejderes arbejdsdag bedre.
Rullecontainer; alternativ til paller
Ligemeget om man arbejder i restaurationsbranchen, i håndværkerbranchen eller i eventbranchen, så vil man som oftest have brug for at transportere varer jævnligt, ja næsten dagligt.
Netop på grund af dette vælger mange erhvervsdrivende at investere i varebiler samtidig med at de ofte bruger paller og palleløftere til at bære tingene ud og ind af bilen. Men at bruge paller er ikke altid den bedste og nemmeste løsning.
Bruger man dagligt timer på godstransport fra den ene lokation til den anden, så vil man gerne gøre denne proces effektiv, både for at gøre arbejdet mere tåleligt for medarbejderne, men også for at spare dyrebar tid.
I den forbindelse bør man overveje en rullecontainer. Med en rullecontainer kan man vælge en løsning som er stærk og solid, og som kan transportere alle slags produkter og materialer. Man slipper for en palleløfter samtidig med at man kan vælge en rullecontainer, der passer perfekt til den branche man tilhører og til de specifikke behov man som virksomhed har.
Kommunikation og evaluering
Har man styr på sin rullecontainer og den generelle transport fra dag til dag, så kan hverdagen også gøres nemmere med andre tiltag.
Her er det først og fremmest afgørende at man som erhvervsdrivende har en god dialog med både sine medarbejdere og kunder. Det er nemlig dem der er med til at drive virksomheden og derfor ved hvad der fungerer og hvad der ikke gør.
Find derfor ud af i fællesskab om der er elementer ved transporten der kan forbedres eller effektiviseres. Måske er der også visse ting i selve produktionen, der kan gøres på en bedre eller hurtigere måde.
I den forbindelse er det en god idé jævnligt at evaluere på arbejdsmiljøet og kundetilfredshed. Ting i branchen ændrer sig konstant, og en god løsning den ene dag kan være utilstrækkelig den næste. Følg derfor med i arbejdsprocessen og husk at måle på tilfredshed og kvalitet.
Alle led i produktionen er vigtige
Vil man drive en succesfuld forretning, så skal alle ledene fungere, så det hele kan gå op i en højere enhed.
Driver man et cateringfirma, så er maden selvfølgelig afgørende for succesen, men også leveringen har en stor betydning. Er man gang på gang forsinket med leveringen på grund af problemer med at pakke maden på en effektiv måde, så vil det udløse en kædereaktion, som både kan give stressede medarbejdere og utilfredse kunder.
Sørg derfor at beholde overblikket, og ikke blot fokusere på selve produktet man sælger. Man skal snarere se virksomheden som en motor bestående af mange mindre dele, hvor der ikke er nogen fremdrift hvis selv den mindste skrue er defekt.