Navara føjer EU | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
fredag. 19 august 2022
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Motoren i Nissan Navara er nu Euro 6-godkendt. Det er godt for naturen og for pengepungen - den nye udgave går 0,5 km/l længere.
Resten af modellen er uændret - hvilket stadig gør den til en af de bedste i klassen.

Navara føjer EU

Nissan har smidt en AdBlue-tank på Navara, så den nu kan klare de stramme krav til Euro 6-normen

af Andreas Lang Hedegaard
15. august 2016
i Nyheder

Nissans nye Navara har vist sig at være ganske populær. Den har vundet titlen som ‘International Pickup of the Year’, og herhjemme storsælger den foran konkurrenter som Toyota Hilux og Ford Ranger. Men selvom den japanske pickup er helstøbt, har den indtil nu manglet noget vigtigt. Det er nemlig først nu, den er blevet Euro 6-godkendt.

Navara banker Hilux og Ranger

Vigtigste ændring er, at den 2,3-liters dieselmotor nu har fået en AdBlue-tank, der sammen med et Selective Catalytic Reduction system eller SCR-system, reducerer skadelige NOx-partikler markant, og samtidig sænker CO2-udslippet med 8 g/km for 160 hk-version af motoren. Det betyder, at den kun udleder 159 g/km CO2, og det er, ifølge Nissan selv, bedst i klassen. Samtidig bliver forbruget forbedret med lige akkurat 0,5 km/l.

Ud i det blå

Hverken udgaven med enkelt turbo og 160 hk eller udgaven med biturbo og 190 hk har fået ændret effekten, men afhængig af version har Euro 6-varianten taget mellem 5 og 38 kilo på. Det skyldes tildels tanken med AdBlue, som i virkeligheden er væsken urea. Den nye tank er placeret i modsatte side af det almindelige tankdæksel, og da den indeholder 17 liter, skal der først påfyldes urea efter 11.500 km.

Nissan Navara med multilink bagaksel

Bortset fra et punkt om AdBlue-mængden i bilens kørecomputer, er der ikke noget, som har ændret sig på Euro 6-udgaven. Det er også okay, for indtil vi prøver den nye Hilux, fører Navara klassen med de bedste køreegenskaber, takket være det nye, avancerede baghjulsophæng, og avanceret sikkerhedsudstyr, som den har lånt fra Nissan Qashqai.

Tags: Euro 6Nissan Navara
Tidligere Artikel

Navara banker Hilux og Ranger

Næste Artikel

Infiniti bygger motor med variabel kompression

Næste Artikel
Den ser ikke ud af meget, men de første oplysninger indikerer, at Infiniti har begået en blanding af en Mazda SkyActiv 2.0 og en Renault 5 Turbo. Sådan lidt populært udtrykt

Infiniti bygger motor med variabel kompression

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022
Resten af modellen er uændret - hvilket stadig gør den til en af de bedste i klassen.

Navara føjer EU

15. august 2016
Peugeot-e-Jumpy

Guide: Alle elektriske varebiler i Danmark

24. november 2020
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017

Kort nyt

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering