Når man har 22 millioner følgere på Twitter er det bare om at udnytte det. Så det gør den internationale megastjerne på de sociale medier Elon Musk.
Mens andre bruger pressemeddelelser, skriver Teslas grundlægger Tweets. Det har slagkraft, når man er en feteret, højprofileret milliardær, der borer tunneler, bygger overlyds-rør, har gjort el-biler sexede og flirter med udenjordisk kolonisering.
Lange udsigter
Meget er og lyder som fantasi-snak. Men når man trods alt er lykkedes med at producere og sælge 200.000 eksemplarer af en luksuriøs, el-drevet personbil i mellemklassen, skal man da have noget credit.
Så mon ikke det – en skønne dag – også ender med, at Musk får introduceret en el-drevet pickup? Det vil sige, efter at han engang får lanceret crossover’en Model Y, lastvognen Semi og sportsvognen Roadster?
En pickup med en pickup
Det kan ikke afvises, og Elon Musk forstår i hvert fald at skabe noget hype om sine projekter. For eksempel da han sidste år afslørede ideen med sin el-drevne lastvogn.
Den skulle også komme i en pickup-version og være så stor, at den på ladet kunne fragte en anden pickup af mere normale dimensioner.
Vidtløftig vision
Det fik da øjenbrynene til at løfte sig – også selv om det var en vidtløftig vision uden meget konkret indhold. Men ideen lever endnu hos Musk.
Det kan ende med alt muligt fra en pickup på størrelse med en Nissan Navara til en stor sag i Ford F150-klassen. Dog ved vi fra Musk, at pickuppen skal have to motorer, firehjulstræk og automatisk justering af affjedringen. Desuden skal affjedringen manuelt kunne justeres, så bilen f.eks. kan sænkes for at reducere lastehøjden.
Vil være banebrydende
Dette vil være standard. Ud over dette vil Musk skabe noget banebrydende, og det er så her, kan søger hjælp hos sine Twitter-følgere. “What would you love to see in a Tesla pickup truck?” spurgte han. 16 timer senere havde han fået 22.000 svar.
Mens svarene granskes, er der lige endnu en ting, der på forhånd skulle være givet i pickup’en: Den bliver forsynet med en række 240 volts stik, så man kan tappe strøm i rå mængder til værktøjet – hele dagen.