Monstertruck til 4,8 mio kr. - uden afgift | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
lørdag. 4 februar 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Man skal være overordentlig atletisk for at komme ind og ud af en Brabus 700 - eller betale godt 80.000 kr. for elektronisk styre ind- og udstigningsassitstance.
Ladet ligger så højt, at man nok skal regne med at anskaffe en gaffeltruck som supplement til den monstrøse pick-up.
LED-teknologi er øst ud over bilen med gavmild hånd, og det smitter af på prisen, for flere udstyrsdetalæjer står opført på listen over ekstraudstyr.
Ikke noget at være i tvivl om. Der sidder to turboladere på den 5,5 liter stor V8-kværn i ”Brabussen“ med 700 hk til at trække dens seks monsterhjul.
Højglansforkromet udstødning. Bemærk lige den fede finesse med Brabus' logo stemplet på begge ”orgelpiber“.
Med fire baghjul og et avanceret affjedringssystem er ”Brabussen“ klar til at springe over enhver vandreklit eller jorde en horde mikrobiler.
Masser af LED-lys og detaljer i carbonfiber. Det ser fedt ud - og det koster, så blodet løber fra hovedet.

Monstertruck til 4,8 mio kr. – uden afgift

Brabus 700 6x6 tårnede op over mængden af smarte og ekstreme biler i Genève

af Morten Dam
12. marts 2014
i Nyheder, Økonomi & afgifter

Når bilproducenter, tuningsspecialister og udstyrsfreaks stiller op til internationale motorshow er det med en kaskade af stort og småt, elegant og brutalt – og så er der lige nogle helt ekstreme eksempler som f.eks. denne monstrøse Brabus 700 6×6, der tårnede op over mængden af biler i Genéves udstillingskompleks Palexpo.
Stor er denne ”fucking mega-truck“, nærmere større end stor og det er brutale data, der skiltes med foran det kolossale 6-hjulede og ditto trukne apparat, som er baseret på en Mercedes-Benz G63 AMG.

7,3 km/l i gennemsnit

Slippes giganten løs i bytrafik labber den 5,5 liter store V8-motor en liter brændstof i sig for hver 4,4 km, mens den på landevej kan klare lige under 7,3 km/l. Ved blandet kørsel er forbruget 17 liter pr. 100 kilometer svarende til godt 5,8 km/l. CO2-udslip skal man i en Brabus 700 6×6 have et yderst nochelant forhold til: 397 g/km.

Rykker som en sportsvogn

Med andre ord er det ikke den oplagte mesterbil med mindre man som mester klæder sig i lange gevandter, bor et knastørt, sandet og solbeskinnet sted og ejer en brønd med noget sort fedtet fluidum i stride mængder. Størrelsen og vægten til trods er de seks ”monster-valser“ i stand til at trække kolossen op i 100 km/t på bare 4,4 sek..
Altså er der flere superbiler, som skal rykke ud til siden, dersom en Brabus begynder at fylde op i bakspejlet. Til gengæld nøjes den 6-hjulede gigant med en topfart på 160 km/t.

Lædermøbleret “musikværelse”

Så går det heller ikke hurtigere end at der blivet tid til at nyde tilværelsen i det topudstyrede og læderbetrukne musikværelse indendøre. Alene lædermøblementet koster den honnette sum af 323.319 kr., mens et fjernstyret elektronisk styret hjælpeaggregat til at komme bekvemt ind og ud af den højtliggende kabine i Brabus 700 er takseret til ”kun“ 80.655 kr.

4,8 mio kr. plus afgifter

I rå tilstand koster denne notorisk fordrukne, men muskelstærke 700 hk monstertruck godt 4,8 mio. kr. uden afgift. Sammenlignet med de danske bilafgifter er schweizerne tilgodeset med en mild beskatning på bare 8 pct., så slutprisen for en Brabus 700 bliver lidt over 5,2 mio kr.
Skulle den på danske nummerplader ville prisen løbe op i en sum svarende til … nå, ja det bliver alligevel næppe aktuelt. Men skal det være, så finder du den nærmeste Brabus-forhandler i Sverige eller Tyskland. Du kan finde adressen på www.brabus.com

Tags: BrabusMercedesMercedes-Benz
Tidligere Artikel

Subaru Viziv har fire motorer

Næste Artikel

Mini ikke mere mini

Næste Artikel
Man fornemmer, hvor stor Mini Clubman koncept er.

Mini ikke mere mini

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022
Stor, ekstrem, verdensfjern og rasende dyr: Brabus 700 6x6.

Monstertruck til 4,8 mio kr. – uden afgift

12. marts 2014

Stormvejr: Sådan kører du sikkert når blæsten raser

11. september 2020
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering