• Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
onsdag. 25 april 2018
Alt om varebiler
  • ARTIKLER
    • NYHEDER
    • TEST
    • BAGGRUND
    • TILBEHØR & INDRETNING
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
  • BILMÆRKER
No Result
View All Result
  • ARTIKLER
    • NYHEDER
    • TEST
    • BAGGRUND
    • TILBEHØR & INDRETNING
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
  • BILMÆRKER
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
- Modellerne har fået et facelift, der gør dem både mere økonomiske og mere alsidige, sagde Hans Schep, der er direktør for Fords varebiler i Europa.
Den nye Ford Transit Connect kendes i det ydre smallere forlygter og ny grill
Den lille Tranist Courier får et mildere facelift med bl.a. nye motorer og 6 trins gearkasse
Kabinen i Courier forbedres med mulighed ofr 6 tommers skærm og SYNC 3
Connects kabine forbedres med ny centerkonsol og SYNC 3. Øverst i forruden ses kameraet til bl.a. fodgænger-
 og skiltegenkendelsen

Modelfornyelse til Ford Transit Courier og Connect

Nyt design, nyt udstyr og nye miljømotorer til Fords mindste og mellemste varebilmodel

af Jess Ulrik Verge
4. december 2017
i Nyheder

I midten af 2018 lancerer Ford fornyede udgaver af den mindste og mellemste udgave af Transitfamilien. Mellem-modellen Connect har fået det mest omfattende facelift, men begge modeller får ny front, nye motorer og ny infotainment.

Vi var med i Frankfurt, da bilerne blev afsløret. – Modellerne har fået et facelift, der gør dem både mere økonomiske og mere alsidige, sagde Hans Schep, der er direktør for Fords varebiler i Europa.

6 tommers skærm med SYNC 3

Den faceliftede Connect kan i det ydre kendes på smallere forlygter og tre vandret liggende ribber i grillen. Bag lygteglassene vil der kunne fås LED-kørelys og Xenon.

Verdens hurtigste hybrid

I kabinen ses et modificeret instrumentpanel med en centerkonsol, hvortil der kan fås en 6 tommers trykfølsom farveskærm med SYNC 3, der er den seneste generation af Fords infotainment-system.  Ergonomien er forbedret ved at skærmen er blevet rykket en smule tættere på chaufføren.

EcoBoost med cylinder-deaktivering

Under motorhjelmen udvides programmet med en helt ny 1,5 liters dieselmotor i EcoBlue-familien, og en ny udgave af turbobenzineren EcoBoost 1,0. Benzinøkonomien er forbedret med ny udformning af cylinderhovedet samt forbedringer af benzinindsprøjtningen og emissionskontrollen.

Nyt er også, at motoren kan deaktivere den ene af sine tre cylindre under lav motorbelastning for at øge brændstofeffektiviteten.

Mulighed for 8 trins automatik

Alle motorer til Connect vil fremover – som standard – være koblet sammen med en 6 trins manuel gearkasse. Til EcoBlue-motoren vil der også kunne fås en 8 trins automatisk transmission.

Connect får desuden forlænget sine serviceintervaller for både diesel- og benzinvarianten. For eksempel bliver intervallet til dieselversionen med manuelt gear 2 år eller 40.000 km.

Intelligent fartpilot som tilvalg

På sikkerhedssiden kommer Connect nu med på beatet sammen med den nye Transit Custom. Som ekstraudstyr vil der kunne fås radar i fronten og kamera i forruden.

Systemet inkluderer en såkaldt intelligent fartpilot. Den er koblet sammen med skiltegenkendelsen, og det betyder, at fartpiloten selv regulerer bilens fart efter de gældende hastighedsgrænser.

Alle varebiler fra Mercedes bliver elektriske

Desuden vil man til Connect kunne få Fords automatiske nødbremse, der kaldes “Pre-Collision Assist”, som også kan genkende fodgængere. Dertil kommer mulighed for sidevinds-stabilisering og en aktiv parkerings-assistent, der hjælper føreren med at parkere bilen.

Euro 6-motorer til Courier

Den mindste model i Transitfamilien – Courier – forbedres indvendigt med ny centerkonsol, hvortil der ligesom i Connect kan fås en 6 tommers trykfølsom skærm med SYNC 3.

Under motorhjelmen bliver der valg mellem en 1,5 liters turbodiesel-motor (TDCi) og en 1,0 liters turbobenziner (EcoBoost). Begge opfylder emissionskravene i henhold til Euro 6. 2. Lige som i Connect er motorerne  koblet sammen med den nye 6 trins manuelle gearkasse.

Priser og endeligt modelprogram foreligger endnu ikke.

Tags: FordFord ConnectFord Courierintelligent fartpilotSYNC 3
Tidligere Artikel

Jeep Wrangler i en anden verden

Næste Artikel

Mercedes Sprinter - panikken breder sig

Næste Artikel
Her står samme varebils-chef Volker Mornhinweg foran et billede af næste års store nyhed. De forstå sgu at piske en stemning op

Mercedes Sprinter - panikken breder sig

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Kort nyt

Forrige uges razzia var en del af en europæisk koordineret politiaktion

12.885 rotter i fælden

25. april 2018
Fra næste år må lastbilerne sætte farten op til motorvejsfart uden for bebygget område. Arkivfoto: Per Daugaard

Fartgrænse for lastbiler hæves

22. marts 2018
Varebilssalget flader lidt ud for tiden efter flere år med høj fart

Varebilssalget med ja-hatten på skrå

11. marts 2018
Den nye front giver et mere sporty og dynamisk udtryk

Her er den nye Hyundai Santa Fe

8. februar 2018
Der er stadig gang i varebilssalget, selv om vinterfaldet er lidt kraftigere end normalt

Det sædvanlige styrt i varebilssalget

5. februar 2018

Mest læste

Fra næste år må lastbilerne sætte farten op til motorvejsfart uden for bebygget område. Arkivfoto: Per Daugaard

Fartgrænse for lastbiler hæves

22. marts 2018
- Modellerne har fået et facelift, der gør dem både mere økonomiske og mere alsidige, sagde Hans Schep, der er direktør for Fords varebiler i Europa.

Modelfornyelse til Ford Transit Courier og Connect

4. december 2017
Så gik den ikke længere. Da tælleren i James Foleys Ford Connect nåede 999.999 km, skulle den nulstilles. Foto: Ford

1 million på tælleren

9. april 2018
VW Transporter fik firehjulstræk i 1984

VW Transporter årets firehjulstrækker

20. april 2018
Ford Transit Custom har været i pit hos rallyteamet MS-RT

Transit med street credit

26. marts 2018

Copyright © 2018 – Alt om varebiler

  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • ARTIKLER
    • NYHEDER
    • TEST
    • BAGGRUND
    • TILBEHØR & INDRETNING
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
  • BILMÆRKER

sponsored