Mini leger med Mini | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
søndag. 26 marts 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

Mini leger med Mini

Mini Clubvan tager os tilbage til 1960, hvor den originale Morris Mascot Van debuterede. Clubvan er så britisk som noget og bliver også bygget i Oxford

af admin
16. januar 2013
i Nyheder

Mini Clubvan er baseret på Clubman, stationcar udgaven af Mini med to bagdøre og halvanden dør i højre side. Clubvan er i opbygning identisk med Clubman og vil derfor køre akkurat så animeret, som en Mini gør.
Der er tre motorer at vælge mellem; alle med 6-trins manuel gearkasse, og udstyret er top dollar. Det er meningen, at Clubvan skal placere sig i den fine ende af varebil hierarkiet, der oppe hvor forretningens logo naturligvis er malet af en skiltemaler. Varerummet er 115 cm langt og 102 cm bredt på det smalleste sted. Rumindholdet er 860 liter til en nyttelast på 500 kg. Der er 12 volt udtag i varerummet, og med seks kroge er det nemt at fastgøre gods på betryggende vis. Gulvet er fladt, og det er muligt at læsse op til taget takket være en høj adskillelse til førerrummet.

Nichebil til ombygning

Den mindste motor ligger i Clubvan Mini One med en 1,6 liter benzinmotor og 98 hk. Den stærkeste er Cooper Clubvan med 122 hk, og den mest effektive og økonomiske er Clubvan D med 1,6 liter turbodiesel og 112 hk. Den er oplyst til at kunne køre 25,6 km/l med et CO2 udslip på 103 g/km.
Efter denne optur kommer der desværre en nedtur. På grund af danske regler om førerpladsens længde er der ikke plads til Mini Clubvan i Danmark. Der mangler et par centimeter i længden foran adskillelsen til varerummet, og det er for kostbart at ombygge en bil, der trods alt er en niche.
I stedet ombygger importøren af Mini Clubman personbilen til van med det komplette motorprogram og priser fra 143.009 kroner plus moms (172.924 kr. inkl. moms) for Clubman D til 217.235 kr. plus moms (253.523 kr. inkl. moms) for Clubman Cooper S.

Tags: Mini
Tidligere Artikel

Dacia til Danmark

Næste Artikel

Skarpere Sportsvan

Næste Artikel

Skarpere Sportsvan

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Knaldet ved grænsen – Toldfrit øl og vin i varebilen gav kæmpe skattesmæk

3. marts 2023

Mini leger med Mini

16. januar 2013
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

10. februar 2023
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering