Mini Clubvan er baseret på Clubman, stationcar udgaven af Mini med to bagdøre og halvanden dør i højre side. Clubvan er i opbygning identisk med Clubman og vil derfor køre akkurat så animeret, som en Mini gør.
Der er tre motorer at vælge mellem; alle med 6-trins manuel gearkasse, og udstyret er top dollar. Det er meningen, at Clubvan skal placere sig i den fine ende af varebil hierarkiet, der oppe hvor forretningens logo naturligvis er malet af en skiltemaler. Varerummet er 115 cm langt og 102 cm bredt på det smalleste sted. Rumindholdet er 860 liter til en nyttelast på 500 kg. Der er 12 volt udtag i varerummet, og med seks kroge er det nemt at fastgøre gods på betryggende vis. Gulvet er fladt, og det er muligt at læsse op til taget takket være en høj adskillelse til førerrummet.
Nichebil til ombygning
Den mindste motor ligger i Clubvan Mini One med en 1,6 liter benzinmotor og 98 hk. Den stærkeste er Cooper Clubvan med 122 hk, og den mest effektive og økonomiske er Clubvan D med 1,6 liter turbodiesel og 112 hk. Den er oplyst til at kunne køre 25,6 km/l med et CO2 udslip på 103 g/km.
Efter denne optur kommer der desværre en nedtur. På grund af danske regler om førerpladsens længde er der ikke plads til Mini Clubvan i Danmark. Der mangler et par centimeter i længden foran adskillelsen til varerummet, og det er for kostbart at ombygge en bil, der trods alt er en niche.
I stedet ombygger importøren af Mini Clubman personbilen til van med det komplette motorprogram og priser fra 143.009 kroner plus moms (172.924 kr. inkl. moms) for Clubman D til 217.235 kr. plus moms (253.523 kr. inkl. moms) for Clubman Cooper S.