Mercedes V-Klasse forlader Vito | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
mandag. 8 marts 2021
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Mercedes har lagt sig ekstra i selen for at bygge den bedste MPV og ikke bare en Vito med bagsæder
Der er plads til golftaskerne  i den nye V-Klasse, som nok bliver endnu dyrere på gule plader end den nuværende Viano
Næsten helt digitaliseret arbejdsplads. Kun sædejusteringen har tilsyneladende beholdt de konventionelle knapper
V-Klasse har fået sit navn for at understrege samhørigheden med det øvrige personbilsprogram, hvor den nu kun har lidt undervogn og motorblokke til fælles med Vito
At der stadig er fælles genetik mellem V-Klasse og Vito understreges af dette billede fra gårsdagens afsløring, hvor bestyrelsesformand for Mercedes- Benz personbiler står arm i arm med chefen for varebiler, Volker Mornhinweg

Mercedes V-Klasse forlader Vito

Mercedes dropper V6-motoren til fordel for en high power udgave af 2,1 CDI, mens de gør V-Klassen til den ultimative MVP

af Thomas André
5. februar 2014
i Nyheder

Her er den nye Mercedes V-Klasse. Ikke Viano og ikke en Vito med flere sæder. Fælles med varebilen er nu kun samlebånd, platformen og motorprogram. Resten er komfort i luksusklassen.

– V-Klassen er en fuldblods MPV, som nu er helt integreret i personbils-programmet, siger pressechef for Mercedes-Benz i Danmark, Lars van het Erve.

– Den har samme teknologi som personbilerne i modsætning til tidligere, hvor den delte mere med Vito. Det er et stort spring fremad for V-Klassen. Når man kigger ind i den nye, ligner den jo en Viano, der er blevet overfaldet af en S-Klasse. Tidligere kunne man sige, at en Viano var en Vito med bagsæder. Det kan man langt fra mere, og nu skilles de helt ad, tilføjer han.

Måske en nytårsfest

– Man vil selvfølgelig stadig kunne få V-Klasse på gule plader, hvor den bygges om til et varerum med fladt gulv, ligesom man ser det i vores stationcars. Men det bliver jo et helt anderledes og meget mindre varerum end i Vito.

Kia Carens er blevet voksen

Ingen crashtest af varebilerne

Der er forlydender om, at en ny Vito er på vej, når stormen om V-Klassens introduktion til juni har lagt sig. Vi kan forvente den nye Vito på gaden i slutningen af året. Måske skal den danske asfalt også lige fejre nytår, før nyheden rammer os, men så heller ikke meget mere.

Selv om Mercedes har gjort alt for at adskille V-Klasse fra Vito, så deler de stadig helt grundlæggende komponenter som platform og motorprogram.

Mindre af det hele

Her er det interessant, at Mercedes helt dropper V6’eren til fordel for 2,1 diesel, som vi kender fra a- til S-Klasse.
– Men det er der jo en helt logisk forklaring på, siger Lars van het Erve.
– Dels er der det lavere forbrug og det lavere CO2-udslip. Det er det primære. Men den overgås helt af vores firecylindrede motorer, der præsterer et højere drejningsmoment i dag, så der er i virkeligheden ingen grund til at blive ved med at bruge V6’eren.

Der bliver valgmulighed mellem tre versioner af 2,1 CDI-motoren. En 136- en 163- og en 190-hestes udgave med drejningsmoment på op til 440 Nm.

Det svarer til den udgående treliters V6 CDI – bare med et 28 procent lavere brændstofforbrug.

Tags: Mercedes-Benz
Tidligere Artikel

Isuzu D-Max kommer til Danmark

Næste Artikel

Vil stoppe flugtbilister med fjernbetjening

Næste Artikel
Nye tider for politipatruljer, når de kan nøjes med at få vagtcentralen til med fjernbetjening at stoppe en flugtbil.

Vil stoppe flugtbilister med fjernbetjening

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

Mercedes V-Klasse forlader Vito

5. februar 2014
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020
Sådan ser påfyldningsstudsen på en Opel med Euro 6-motor ud. AdBlue-tanken skal fyldes cirka for hver 10.000 km

Så besværligt er AdBlue

12. december 2019

Kort nyt

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021

AFSLØRING: Se den HELT nye Nissan Qashqai LIVE

18. februar 2021

Nyt fra kaffeknallert-kongen – Ny Piaggio Porter NP6

9. februar 2021

Ny langturs-Transit fra Ford

9. februar 2021

Tåbelige Youtubere smadrer milliondyr Mercedes G-Klasse G63’s V8

22. januar 2021
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering