Mercedes-Benz klar med eldrevet MPV | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
søndag. 26 marts 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

Mercedes-Benz klar med eldrevet MPV

af Thomas Schiermacher Jensen
22. august 2019
i Elektriske varebiler, Mercedes-Benz, Nyheder

Full-size familiebus og 400 kilometers rækkevidde. For få år siden en uopnåelig drøm, men nu smider Mercedes-Benz sig ind i kampen om de købedygtige elbil-kunder, der har brug for masser af plads.

Der neue Mercedes-Benz EQV - Exterieur, Bergkristallweiß metallic, Black Panel-Kühlergrill mit Chromlamellen;Stromverbrauch kombiniert: 27,0 kWh/100 km; CO2-Emissionen kombiniert: 0 g/km*, Angaben vorläufig  The new Mercedes-Benz EQV – Exterior, Mountain crystal white metallic, black panel radiator grille with chrome fins;combined power consumption: 27.0 kWh/100 km; combined CO2 emissions: 0 g/km*, provisional figures

Det er en miljøbevidst taxa-chaufførs våde drøm og en øko-flippet fodboldmors ultimative transportmiddel. Sig goddag til Mercedes-Benz EQV, der har en rækkevidde på 400 kilometer og som kan kan oplades til 80 procent på mindre end 45 minutter.

Den nye Mercedes-Benz EQV bliver præsenteret på Frankfurt Motor Show, men allerede nu er sløret løftet for bilens udseende, ligesom der også er frigivet masser af detaljer om bilen.

Fart på opladningen

En evig kilde til irritaton med elbiler er, når der skal lades på farten og man kommer ud over bilens rækkevidde på vej på eks. ferie.
Men Mercedes_Benz har gjort en indsats for at bringe ladetiden ned. EQV får en seriøs ‘madpakke’. Batteriet er 100 kWh og kan ifølge Mercedes-Benz få bilen ud at køre 405 km.

Ladestikket er placeret i kofangeren foran, og der er tale om et stik af typen CCS. EQV er kompatibel med almindelige opladningsstandere og wallboxe med Type 2-kontakter såvel som hurtigladere med CCS-kontakt til jævnstrøm.

Når der lades i almindelig ladestander eller wallbox, anvendes bilens indbyggede oplader på 11 kW, og her kan en fuld opladning klares på omkring 10 timer.

Med hurtigopladning fra eksempelvis IONTY-netværket kan EQV derimod lade med en effekt på op til 110 kW, hvilket gør det muligt at lade batteriet fra 10 – 80% på under en time.

Ikke noget autobahnlokomotiv

Mercedes-Benz bygger autobahn-missiler, men EQV er ikke sådan et. Topfarten er begrænset til 180 km/t o

Den elektriske motor har en maksimal effekt på 150 kW, hvilket giver bilen en topfart på 160 km/t. Elmotoren leverer 203 hk/150 kw.

Ægte multipurpose

EQV’s batteri ligger i bunden af bilen.Det giver en flad bund, som detskal i en bil af denne type. Den flade bund gør det muligt med et hav af konfigurationer af sæder og borde.
Der er mulighed for 6 sæders luksusshuttlebus, eller versioner med 7 eller 8 sæder til taxachauffører og fodboldhold.

Der er endnu ingen priser på den nye Mercedes-Benz EQV og hvornår de første biler ruller af samlebåndet er uvist.

  • Der neue Mercedes-Benz EQV - Exterieur, Bergkristallweiß metallic, Black Panel-Kühlergrill mit Chromlamellen;Stromverbrauch kombiniert: 27,0 kWh/100 km; CO2-Emissionen kombiniert: 0 g/km*, Angaben vorläufig The new Mercedes-Benz EQV – Exterior, Mountain crystal white metallic, black panel radiator grille with chrome fins;combined power consumption: 27.0 kWh/100 km; combined CO2 emissions: 0 g/km*, provisional figures


Tidligere Artikel

TEST: Jeep Renegade - retro-SUV uden bid

Næste Artikel

Ny motor I ‘gammel’ Doblo

Næste Artikel
Ny motor i Fiat Doblo

Ny motor I ‘gammel’ Doblo

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Knaldet ved grænsen – Toldfrit øl og vin i varebilen gav kæmpe skattesmæk

3. marts 2023

Mercedes-Benz klar med eldrevet MPV

22. august 2019
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

10. februar 2023
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering

 

Loading Comments...