Mercedes bag ny opbyggerportal | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
fredag. 15 januar 2021
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Den nye digitale platform skal give slutkunden overblik over mulighederne for op- og ombygninger. Foto: Mercedes-Benz

Den nye digitale platform skal give slutkunden overblik over mulighederne for op- og ombygninger. Foto: Mercedes-Benz

Mercedes bag ny opbyggerportal

af Jess Ulrik Verge
10. december 2018
i Nyheder, Opbygninger

“Conversion World” er navnet på en ny digital platform fra Mercedes-Benz Vans. Den skal gøre det lettere for varebil-kunder at få overblik over mulighederne for at opbygge et chassis eller skræddersy en kassevogn, så den opfylder det behov, man har.

Mercedes forsøger at brede hele viften ud. Det vil sige medtage alle de fabriksfremstillede varianter plus de muligheder man har gennem de Mercedes-certificerede opbyggere.

Fra håndværkerbiler til politibiler

Conversion World finder man på adressen https://conversion-world.mercedes-benz.com. Der kan vælges mellem 13 sprog – dog ikke dansk.

PSA skal levere varebil til Toyota

For overblikkets skyld er op- og ombygningerne inddelt i otte kategorier, nemlig byggeri, kurérkørsel, håndværker-/montørbiler, fødevaredistribution, handicapvenlige biler, persontransport, campere samt en kategori for ambulancer, redningskøretøjer og politibiler.

Skræddersyede løsninger

Portalen giver adgang til foreløbig certificerede 35 opbyggere, der præsenterer i alt 89 eksempler på løsninger. Disse omfatter for eksempel skræddersyede kølekasser, autotransportere, bokse, pick up’er, lad med pressenning-opbygning, fangetransportere, folieringer, boks/lad-kombi, indretninger, lifte, ambulancer og handicapbiler.

Dertil kommer en præsentation af 27 forskellige fabriksmonterede løsninger. Eksempler på disse er liftmonteringer, indretninger, chassisbokse, kølebiler, stylede biler fra Hartmann, tre-vejs-tippere, minibusser og pick up’er.

Lidt sprogforvirret

Sitet fremstår relativt brugervenligt. Den engelsksprogede version blander dog tyske ord ind her og der. Er man ude efter at finde for eksempel en løftebagsmæk til en Sprinter-kassevogn vælger man knappen “Your body solution”, hvorefter man blandt de otte kategorier vælger “CEP and Logistic Services”.

Her er de nye regler for varebiler

Herefter kan man benytte fem filtre i sin videre søgen. Filtrene er “Land”, “Branche”, “Aufbauart”, “Model” og “Aubauhersteller”. Filtrerer man for Danmark, CEP, Tail Lifts, og Sprinter, kommer opbyggeren Bär Cargolift til syne. Virksomheden har en dansk afdeling i Skanderborg.

En af Europas største

Bär Cargolift profilerer sig som en af de største producenter af løftebagsmækker i Europa. Bär tilbyder Cargolifts til alle arbejdsopgaver og køretøjskategorier med bærelast fra 500 til 3000 kg.

De fås som standard-udgaver og som enkelt- og dobbeltfoldede udgaver. Der fås også nedsænkelige løfteplatforme. Alle produkter udvikles i egenproduktion i hovedsædet i Heilbronn, hvor den første løftebagsmæk blev udviklet og produceret af Gerd Bär for mere end 30 år siden.

Tags: Mercedes-Benz Vansombygningeropbyggere
Tidligere Artikel

EU-parlamentet bør kunne nå i mål

Næste Artikel

Tynd uddannelse til varebilschauffør

Næste Artikel
Hvorfor er der ikke nogen uddannelse på engelsk, spørger formand for SKV, Thomas Jensen. Foto: Niels Møller Madsen

Tynd uddannelse til varebilschauffør

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Den nye digitale platform skal give slutkunden overblik over mulighederne for op- og ombygninger. Foto: Mercedes-Benz

Mercedes bag ny opbyggerportal

10. december 2018
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Stadig gang i varebilsalget

20. november 2020

Citroën’s varebiler sælger som nybagte baguettes

15. oktober 2020

GODT NYT: Vild salgsfremgang for varebiler

5. oktober 2020

MAN udvider TGE 4×4-programmet op til 5,5 tons totalvægt

29. september 2020

Ny omgang motorfusk? Porsche i myndighedernes søgelys

25. august 2020
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering