Masser af personbil i cee’d van | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
tirsdag. 7 februar 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

Masser af personbil i cee’d van

Kias jagt på indre rummelighed trods ydre begrænsninger smitter af på gulplademodellerne. Cee’d van har god plads til både knæ og pakker

af Thomas André
27. november 2012
i Nyheder

Kia har præsteret en rigtigt fin ombygning af cee’d. Helt afgørende er, at koreanerne er så forhippede på at skabe overdådig benplads til bagsædepassagerer i deres personbiler, at forsæderne i ombygningen til varebil kan skubbes næsten lige så langt tilbage som i personbilen. Samtidigt skråner adskillelsen med beskyttelse af både fører og passager så tilpas bagud, at man kan have både lange ben og en tilbagelænet kørestilling i en cee’d van.

Resultatet er, at stort set hele personbilfornemmelsen er overført til gule plader til en besparelse på rundt regnet 100.000 kroner.

Det vil sige et pænt udstyrsniveau i en fuldt opdateret mellemklassebil med rigelig komfort til daglige, interregionale gøremål.

Påhængsvægten er på 1500 kg, medmindre du vælger en 1,6 CRDI med automatgear. Det gør du dog heller ikke, for det gammeldags automatgear til dieselmodellen koster cirka 20.000 kroner plus moms i anskaffelse og rykker over fem km/l af brændstoføkonomien. Men hvis du gjorde, ville den tilladte påhængsvægt være 1300 kg.

Økonomisk benzinsluger

Skal du absolut have automatgear, er en benzinmotor et reelt alternativ. 1,6 GDI kan nemlig fås med en dobbeltkoblings-gearkasse, som til cirka 15.000 kroner plus moms, og som ikke påvirker benzinforbruget synderligt.

Men uanset hvilken drivlinje du vælger, er der 1,6 kubikmeter varerum at gøre godt med.

Den danske importør er en af dem, der stadig har varebil-udgaver af deres stationcars på den officielle prisliste. På grund af diverse afgiftsomlægninger er markedet skrumpet betragteligt ind, og flere og flere mærker lader det være op til den enkelte forhandler at stå for ombygning og prissætning fra gang til gang.

Derfor skal det også tages med et gran salt, når Kia nøjes med at have diesel-modellerne på prislisten. Det giver bare ikke den store mening at ombygge benzinprogrammet, fordi prisforskellen i forvejen er så lille, at den stort set helt udviskes i vanudgaverne.

Så billigste cee’d van er en 1,4 CRDI Active til 130.000 kroner plus moms.

Tags: Kia
Tidligere Artikel

60 år med radialdæk under varebilen

Næste Artikel

208 Van – afgiftsfri og lækker

Næste Artikel

208 Van – afgiftsfri og lækker

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Masser af personbil i cee’d van

27. november 2012
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

Stormvejr: Sådan kører du sikkert når blæsten raser

11. september 2020
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering