Renault vil æde markedsandele - her er planen | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
fredag. 20 maj 2022
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Den nye motor-variant med to turboer i Movano og Master bliver hårdt spændt for, når sælgerne skal pushe de tunge varebiler til efteråret
Renault Master skal i den tunge ende forsøge at hale ind på Sprinter og Transit 2-ton

Renault vil æde markedsandele – her er planen

Med et komplet nyt line-up lige fra Kangoo til Master vil Renault i efteråret have en større bid af kagen

af Thomas André
30. juni 2014
i Baggrund, Nyheder

Den nye Renault Trafic lanceres med fire effektive motorer. Ved hjælp af en række intelligente løsninger i kabinen kan den også fungere som et mobilt kontor. Og så har den fået forlænget varerummet med 13 cm ved gulvet, så der bliver plads til tre europaller. Det er grundlæggende ammunitionen i Renaults offensiv for at æde markedsandele fra kooperativet, Fiat/Peugeot/Citroën/Toyota.

Renault har siden 1998 været Europas førende varebil-producent. I konservative Danmark, hvor varebilsælgere under finanskrisen har haft mere end almindeligt svært ved at få kunder til at skifte mærke, ligger andelen lige under de 10 procent, som er den danske importørs mål for 2014.

Fremgang på 37 procent

– Renaults markedsandel i Europa er 14,6 procent, mens vi i Danmark med 9,3 for årets første fem måneder er snublende tæt på de ønskede 10, siger informationschef for Renault Danmark, Søren Hyltoft.

Og det ser ud til at lykkes. I juni måned, hvor den gamle Trafic har påbegyndt sit ophørsudsalg, ligger Renaults varebiler godt til med en fremgang 37,4 procent i forhold til samme måned sidste år. Det samlede danske varebilmarked er oppe med 16 procent. I denne klasse kræver fremgang dog, at man kan tage markedsandele fra Ford Transit Custom.

Ford Transit Custom sætter standarden

– Renault har tænkt sig at beholde sin førerposition i Europa generelt, mens vi her i Danmark satser på at få endnu bedre fat i markedet. Helt essentielt for at nå det mål er introduktionen af ny Trafic og ny Master, som ikke kommer langt efter introduktionen af den faceliftede Renault Kangoo Van, der kom sidste år, forklarer Hyltoft.

Tung modstand

Så alt i alt har Renault buen spændt godt op til efterårets varebilsalg. De skal dog tage højde for introduktionen af den store Ford Transit og lille Transit Courier, samtidigt med at den nye Fiat Ducato, som med et salg på 313 i foråret står for mere end halvdelen af Fiats samlede varebilsomsætning.

Fiat Ducato går efter manden bag rattet

Ducatos trillingesøstre, Peugeot Boxer og Citroën Jumper har formentlig også en kommentar til Renaults efterårsdrømme, så de skal blive spændende at følge med i.

 

 

Varebilsalget jan-maj 2013 og 2014 fordelt på mærke:

                                  2013                         2014

 

Antal

  Andel

   Antal

Andel

Ford

1278

 13,63 %

   1826

16,53 %

Volkswagen

1807

 9,24 %

   1801

16,30 %

Mercedes-Benz

1049

 11,19 %

   1355

12,27 %

Renault

732

 7,81 %

   1030

9,32 %

Citroën

613

 6,54 %

   792

7,17 %

Toyota

526

 5,61 %

   708

6,41 %

Peugeot

613

 6,54 %

   701

6,35 %

Opel

738

 7,87 %

   630

5,70 %

Fiat

628

 6,70 %

   598

5,41 %

Nissan

508

 5,42 %

   471

4,26 %

 

Kilde: bilstatistik.dk

Tags: CitroënFiatFordMercedesMercedes-BenzOpelPeugeotRenaultToyota
Tidligere Artikel

Ford Edge - ny ambitiøs SUV

Næste Artikel

Her er Nissans Auris-angreb

Næste Artikel
Nissans nye Pulsar ved introduktionen i København - den er på gaden i oktober.

Her er Nissans Auris-angreb

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

26. januar 2021
Renault har vist for høje forureningsværdier, men der er intet, der tyder på decideret svindel-software

Renault vil æde markedsandele – her er planen

30. juni 2014
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Kort nyt

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering