Markedet for varebiler vokser | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
søndag. 7 marts 2021
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Det europæiske marked for varebiler vil i følge analyseinstituttet Technavio stige med 3,57 procent om året. Foto: NUFAM

Markedet for varebiler vokser

Væksten i byggesektoren og stigende internethandel vil udvide markedet for europæiske varebiler, viser ny undersøgelse

af Jess Ulrik Verge
19. oktober 2017
i Nyheder

Europæiske entreprenører har travlt, og det samme har de handlende, der i stigende omfang køber ind via internettet. Den udvikling vil fortsætte i de næste 4-5 år, hvis man skal tro det internationale analyseinstitut Technavio.

I følge Technavio vil væksten i byggeriet og den stigende internethandel medføre, at markedet for europæiske varebiler vil stige med 3,57 procent om året fra 2017 til 2021. Tallene gælder for alle kommercielle biler under 3,5 tons totalvægt.

Stigende omkostninger en af de store udfordringer

I følge instituttet er de 5 vigtigste varevogns-fabrikanter på det europæiske marked Renault, PSA, Ford, Volkswagen og Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Blandt de væsentlige udbydere tæller Daimler (herunder Mercedes-Benz) og Toyota.

Telematik til erhvervsbiler vil vokse med 20 procent om året

Rapporten konkluderer blandt andet, at varebilfabrikanternes store udfordring er stigende produktionsomkostninger. Og i afsnittet om markedstrends fremhæver rapporten udvikling af innovative salgsfremstød for varebiler med alternative drivmidler.

Ønskes mere viden, skal muldvarpen frem

I følge Technavio udgør rapporten en detaljeret analyse af det europæiske marked for varebiler (Light Commercial Vehicles) med input fra et repræsentativt udsnit af industriens eksperter.

Mere får man – desværre – ikke at vide i instituttets summariske omtale af rapporten. Vil man læse den 112 sider lange analyse, skal der graves dybt i foret. Prisen er nemlig 2500 dollars eller små 16.000 danske kroner.

EU-kommissionen kigger længere frem i tiden

Om Technavio har kigget i EU-kommissionens tal – eller omvendt – vides ikke. Men tidligere på året præsenterede kommissionen en fremskrivning af godstransporten med varebiler op til 3,5 tons i de 28 EU-lande.

Varebilkørsel vil stige med 48 procent

Det skete i forbindelse med offentliggørelsen af mobilitetspakken, der indeholder et oplæg til den fremtidige regulering af vejgodstransporten. Også kommissionen er særdeles optimistisk med hensyn til varebilernes fremtid.

Internethandelen er den dominerende vækstfaktor

Men i stedet for at forudsige en vækst i markedet, forsøger kommissionen at forudsige varebilernes aktivitet udtrykt i transportarbejde. Dette måles i Gt-km, hvilket er det arbejde, der udføres, når 1 ton gods flyttes 1 kilometer.

Forudsigelsen er, at transportarbejdet vil vokse fra 95 Gt-km i 2015 til 141 Gt-km i 2035. Det svarer til en vækst på 48 procent. Kommissionen betegner den stigende internethandel som den altdominerende vækstfaktor.

Tags: EU-kommissioneninternethandeltechnaviovækst
Tidligere Artikel

Automatisk nødbremse er guf for policen

Næste Artikel

Fiat Ducato - intet nyt er godt nyt

Næste Artikel
Bum. Dokumentation. Samme præstationer - fra en mindre motor. Effektiv downsizing fra Fiat

Fiat Ducato - intet nyt er godt nyt

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Det europæiske marked for varebiler vil i følge analyseinstituttet Technavio stige med 3,57 procent om året. Foto: NUFAM

Markedet for varebiler vokser

19. oktober 2017
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020
Et varerum isoleret med produktet Aluthermo Quattro

Skab luftforandring i varerummet

24. januar 2018

Kort nyt

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021

AFSLØRING: Se den HELT nye Nissan Qashqai LIVE

18. februar 2021

Nyt fra kaffeknallert-kongen – Ny Piaggio Porter NP6

9. februar 2021

Ny langturs-Transit fra Ford

9. februar 2021

Tåbelige Youtubere smadrer milliondyr Mercedes G-Klasse G63’s V8

22. januar 2021
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering