Hos MAN er er de glade. For 3 år siden startede MAN i Danmark med at sælge varebilen MAN TGE. Nu er en milepøl nået.
For MAN var der tale om nyt territorium, da man startede op i Danamrk med TGE.
Der var ingen eksisterende varebilskunder i eget kundekartotek og ingen havde hørt om, at MAN nu også var begyndt at sælge og servicere varebiler.
Men i august 2020 blev en skarp milepæl nået. Her blev det et faktum, at nummerpladerne på MAN varebil nummer 1.000 blev monteret.
MAN TGE: en varebil i 3.5 tons klassen
Når man kigger på registreringstallene er det værd at bemærke, at MAN primært opererer i den tunge ende af varebilsklassen, med varebiler fra 3 til 5,5 tons, med hovedvægt på 3,5 tons. Dette segment er noget mindre end klassen under og derfor er bedriften med at få 1.000 kunder til at vælge en MAN TGE så meget desto større.
MANs lastbils-DNA overført til varebilerne
Selvom varebilsteamet hos MAN måtte starte helt fra begyndelsen, så er den ”lastbils-DNA”, de havde med til kunderne, ikke til at tage fejl af. Med 100 års lastbilsproduktion, har MAN om nogen oparbejdet en forståelse for hvad professionelle erhvervskunder har brug for, når det gælder køretøjer.
MANs varebilschef Nicolai Sperling er ikke i tvivl om, hvorfor så mange kunder har valgt en MAN varebil.
”Vi har ikke store og fine udstillingsbygninger, hvor vi sidder og venter på at kunderne kommer ind. Vi har et professionelt team af dygtige salgskonsulenter, der er vant til at opsøge kunderne, for at tage en snak om deres behov. Ingen opbygning er for besværlig for os. Vi er vant til dette. Derudover har vi et førsteklasses tysk produkt og ikke mindst en serviceorganisation og et kundefokus, der kan måle sig med alle andre varebilsmærker på markedet” udtaler Nicolai Sperling.