Citylogistik, med hovedsæde i Lyngby nord for København, lejer 11 Man eTGE. De skal være en del af en ny forretningsmodel for firmaet.
Forretningsdrivende i byen oplever,
at der flere gange dagligt kommer bude for at aflevere varer og pakker. Men
hver gang tager det tid og tid er penge. De mange varebiler tager også plads op
i byen.
De problematikker har fået Citylogistik til, at se et nyt forretningsområde. Det
er nemlig ikke nødvendigt, at samtlige varer og pakker skal leveres dagen efter
de er bestilt. Det vigtige er, at de bliver leveret præcis, når de skal bruges.
Casper Svensson og Jesper
Amsinck, der står bag Citylogistik har lavet en model, hvor virksomhedsejere og
andre kan tegne en abonnementsordning, hvor Citylogistik sørger for at få
leveret pakkerne og derefter kører dem samlet til butikken, kontoret eller
værkstedet.
Det giver færre leveringer, færre forstyrrelser i hverdagen og færre biler i
byen.
Kunderne aftaler med Citylogistik, hvornår leveringer skal ske og så slipper de for at tage imod fragtmænd flere gange dagligt.
Behov for elektriske varebiler
Nu har Citylogistik investeret i 11 nye MAN eTGE, der alle kører udelukkende på el. De laster ca. ét ton. De
De nye varebiler er lejet og ikke købt og hos MAN i Danmark glæder man sig over Citylogistiks grønne fremsynethed og den store ordre på de 11 MAN eTGE.
Citylogistik har lagre i Roskilde, Lyngby, Kolding, Middelfart, Fredericia og Aarhus, men allerede i første kvartal 2020 vil de åbne tilsvarende lagre i de 12 største byer i Danmark.