Varebilerne er en del af en større vækststrategi i Fleggaard Leasing, som er i gang med at gennemrenovere deres hjemmeside, så der bliver plads til varebiler, og nye kunder får nemmere ved at finde de produkter, de søger, og eksisterende kunder kan få bedre overblik over deres flåder.
– Vi har hele tiden haft gulpladebiler i form af minivans, som mange af vores kunder har kørende i deres flåder, men de store kassebiler fik vi først på programmet sidste sommer, forklarer salgschef i Fleggaard Leasing, Søren Justesen.
Selv om de store varebiler har været med i porteføljen i flere måneder, er det først i forbindelse med overgangen til et helt nyt og mere brugervenligt website, som efter planen er klar i slutningen af marts, at de store varebiler kommer med på www.fleggaard-leasing.dk.
Kunderne har talt
Fleggaard har haft kasse- og håndværkerbiler i kikkerten i et par år og har brugt mellemtiden på at undersøge markedet, de enkelte varebilers driftsparametre og efteruddannelse af personale.
– Der har på grund af finanskrisen været stilstand i investeringslysten i nye biler, men vi forventer et der er ‘opsparet’ et behov, samt at flere vil anvende leasing på grund af overvejelser om likviditets- og balancepleje, siger Søren Justesen.
Det nye website bliver efter planen mere brugervenligt, så for eksempel flådeejere får adgang til alle detaljer omkring deres rapporteringssystem
– Arbejdet med den nye hjemmeside , det nye rapporteringssystem og optimering af vores kundeservice kommer af, at vi gennem en kundetilfredsheds-undersøgelse havde nogle gode og meget direkte dialoger med vores kunder. Her blev det klart for os, at både vi selv og kunderne kunne have glæde af, at vi investerede i disse nye systemer.
Manglede ekspertise
– En af årsagerne, til at kassevogne ikke tidligere har været prioriteret højt, var, at vi manglede den fornødne ekspertise til at udføre seriøs rådgivning. Den viden og indsigt har vi nu i Teamet, så nu er vi klædt godt på til at servicerer markedet.
Kunderne får nemmere adgang til rådgivning, og gennem rapporteringssystemet får de online adgang til alle relevante statistikker og informationer om driften af deres flåde.
– Det bliver sådan, at kunderne kan logge ind på deres eget rapporteringssystem direkte fra vores hjemmeside. Så flådekunderne skal ikke have fat i os for at få adgang til hele deres rapporteringsplatform. Udover at have udviklet rapporteringssystemet , så har vi opdateret vores interne processer og forretningsgange, så vores kundeservice og rådgivning tilføres flere ressourcer og dermed tilbyder kunderne hurtigere svar og proaktiv rådgivning, hvor vi følger op og taler med kunderne om udløb af aftaler i god tid – om afvigelser i kørte kilometer.
Der er premiere på den nye hjemmeside i slutningen af denne måned.