Lavt værditab på Dacia Logan MCV | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
lørdag. 4 februar 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

Lavt værditab på Dacia Logan MCV

Magasinet Autobild bag tysk analyse af afskrivningen på fire år gamle biler

af Morten Dam
11. februar 2015
i Nyheder

Tyske biler har ry for at holde prisen, men en nylig undersøgelse har vist et overraskende resultat, når det gælder gensalgsværdien for brugte biler.
Sammen med markedsføringsinstituttet Eurotax Schwacke har det tyske magasin Autobild undersøgt værditabet på fire år gamle biler med mindst 60.000 kilometer på tælleren og bilen med det laveste værditab var ikke en tysk produceret bil, men derimod den rumænsk producerede Logan MCV fra Dacia, som ejes af den franske Renault-gruppe.

Værditab på 50 øre per kilometer

Resultatet er baseret på forskellen mellem bilernes anskaffelsespris og gensalgspris, og ved den beregning var værditabet for en Dacia Logan MCV 4.260 euro svarende til godt 32.000 kroner eller 50 øre per kilometer.
Beregningen blev foretaget på en Logan MCV, der fra ny kostede 9.820 euro; henved 74.000 kroner, og som blev solgt for 5.560 euro; knap 42.000 kroner.

Ingen overraskelse

Om tilsvarende forhold gør sig gældende herhjemme er uvist, da Dacia kun har været på det danske marked i et par år, men hos Renault Danmark kommer det tyske resultat ikke som nogen overraskelse, og hos det danske importselskab er der selvsagt stor tilfredshed med udfaldet af den uafhængige tyske analyse af afskrivningen på brugte biler.

Tags: Dacia
Tidligere Artikel

England får førerløse biler

Næste Artikel

Land Rover mobiliserer agent 007

Næste Artikel
Fin vognpark, ham Bond får at lege med, når han skal lammetæve slyngler i den kommende  ”Spectre“-film.

Land Rover mobiliserer agent 007

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022
Dacia Logan MCV brillerer med lavt værditab ifølge tysk analyse.

Lavt værditab på Dacia Logan MCV

11. februar 2015

Stormvejr: Sådan kører du sikkert når blæsten raser

11. september 2020
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering