Lavere ramme til Transit | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
søndag. 26 marts 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Der kan vælges mellem tre akselafstande: Foto: Ford
Ford hævder, at læssehøjden er så lav, at en lift ikke er nødvendig
Den nye chassis-udgave er rettet mod f.eks. distributionsbiler og autocampere

Lavere ramme til Transit

Ny chassis-udgave af Ford Transit er 100 mm lavere og tillader 200 kg ekstra nyttelast

af Jess Ulrik Verge
1. august 2018
i Nyheder

Lavere læssehøjde er nok den vigtigste egenskab ved en ny chassis-udgave, som Ford nu lancerer til den forhjulstrukne Transit (2 tons). Rammen er 100 mm lavere end hos standard-chassisvognen.

Ford har under udviklingen haft fokus på distributionsbiler, flyttebiler, autocampere og andre opbygninger, hvor det er af særlig stor interesse, at læssehøjden eller indstigningshøjden er så lav som mulig. Ford hævder tilmed, at man nu kan undvære en lift. Førerhuset er uden bagvæg for let adgang til lastrummet.

Større nyttelast – mindre brændstofforbrug

En anden vigtig egenskab ved den nye chassisvogn er, at den er 200 kg lettere end standard-versionen. Det giver den indlysende fordel, at man kan øge nyttelasten tilsvarende.

1 million på tælleren

Kombineret med en letvægtsopbygning kan det lettere chassis give en distributionsbil en konkurrencefordel, foruden at man kan spare noget på brændstofkontoen.

To motorer og tre akselafstande

Det nye chassis fås kun i kombination med forhjulstræk, og motorprogrammet består af en 2-liters dieselmotor med 130 eller 170 HK. Motorerne er som standard koblet sammen med en 6-trins manuel gearkasse, men der kan også fås en 6-trins automatisk gearkasse.

Ford og VW bekræfter aftale

Der er valg mellem tre akselafstande. Den længste – L4 – er koblet sammen med en bredere bagaksel, mens dette er en option til L2- og L3-udgaverne (kort og mellemlang akselafstand). Alle udgaver tilbyder en totalvægt på 3,5 tons.

Transitsalget stiger

Ford har i øvrigt godt gang i salget af sin største model i Transitfamilien. I Europa er der alene i år frem til juni 2018 solgt 52.100 eksemplarer, hvilket er en stigning på 13 procent i forhold til samme periode sidste år.

Den nuværende generation af Transit blev introduceret i januar 2013 samtidig med et nyt medlem af Transitfamilien – den mellemstore Transit Custom. Dermed var modellen blevet splittet op i to størrelser. Custom blev udviklet til at skulle konkurrere med f.eks. VW Transporter og Mercedes-Benz Vito, 2-tons-udgaven skulle erstatte Ford Econoline på det nordamerikanske marked.

Tags: ChassisvognFord Transit
Tidligere Artikel

Ford Ranger får en lillebror

Næste Artikel

VW har problemer med nye motortest

Næste Artikel
Herbert Diess tiltrådte som koncern-CEO i april. Nu kan han ikke levere biler, der allerede er produceret

VW har problemer med nye motortest

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Knaldet ved grænsen – Toldfrit øl og vin i varebilen gav kæmpe skattesmæk

3. marts 2023
Der kan vælges mellem tre akselafstande: Foto: Ford

Lavere ramme til Transit

1. august 2018
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

10. februar 2023
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering