Nu kommer Master Z.E. | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
lørdag. 6 marts 2021
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Snart kan vi se - og næsten ikke høre - Renault Master Z.E. på gaden
De 200 km rækkevidde er ren teori. Renault anslår virkeligheden til et sted omkring 120 km
På de uventet travle dage får man hårdt brug for sjatladning, men vi skyder på, at større batterier er på vej
Lasteevnen er rimelig og spænder fra 975 til 1128 i kassevognene og 1355-1377 for chassis-modellerne
Ladetiden bliver et sted mellem seks og 17 timer
Instrumenteringen er helt mage til det øvrige el-program fra Alliancen

Nu kommer Master Z.E.

Renault er klar med deres tungeste LCV som rent elektrisk varebil. Men kun med det lille batteri

af Thomas André
22. februar 2018
i Nyheder

Renault udvider sit program af elektriske varebiler. Den næste i rækken bliver Renault Master Z.E. , som skal øge den emissionsfri adgang til bymidter og nærmiljøer.

Den får en officiel rækkevidde på ‘op til 200 km’, men som vi efterhånden har vænnet os til fra Renault, så vil de gerne melde lidt mere jordnært og ærligt ud og stiller kunderne en rækkevidde på 120 km som realistisk mål i udsigt.

Mere om dyret

I næste uge deltager Altomvarebiler.dk i den officielle pressepræsentation af Master Z.E., og til den tid kan vi fortælle meget mere om dyret.

Den bliver forhjulstrukket af den samme elmotor, som driver Renault Zoe og Renault Kangoo Z.E. /Nissan e-NV200 med beskedne 77 hk og et drejningsmoment på 225 Nm. Det giver den en tophastighed på 100 km/t.

Tøm lommerne

Renault understreger, at man skal sætte den i ‘Eco Mode’, tømme både lommer og varerum samt bede til vejrguderne og godt vejr for bare at komme i nærheden af de 200 km rækkevidde. Det inkluderer blandt andet en tophastighed på søvndyssende km/t.

Ny lov om varebiler er på vej

Til gengæld får du lov at give den gas med både aircon, tændt radio, varer i baglokalet og den normerede topfart, hvis du kan nøjes med 120 km’s kørsel per opladning.

Lille batteri

Batteriet er et 400-volt Lithium-Ion-batteri med en kapacitet på 33 kWh og en vægt på 255 kg. Opladningstiden fra 0-100 procent varierer fra 17 timer i 220-volts-stik og ned til seks timer med 7,4 kW og 32 A ladeboks. Batterikapaciteten kan undre lidt, når man tager i betragtning, at alliancen for mindre end en måned siden annoncerede, at Nissan e-NV200 får et nyt kæmpebatteri på 40 kWh.

Nissan e-NV200 med nyt kæmpe-batteri

Vores gæt er, at ingeniørerne lægger forsigtigt fra land og satser på det sikre og gennemprøvede. til den større totalvægt på 3,5 ton i Master Z.E. Det forfordeler en høj lasteevne i den store elektriske varebil fra begyndelsen og giver senere mulighed for at tilbyde en opgraderet kapacitet til gavn for dem, der har mere brug for rækkevidden. Et konservativt gæt, skulle man nok mene.

Tungt læs

Master Z.E. fås i størrelserne L1H1, L1H2, L2H2 og L3H2 med lasteevner fra 975 kg i den største til 1128 kg i den mindste. Den kommer desuden som chassis i L2 og L3.

Men ud over det rent tekniske ved vi ikke ret meget om den nye Renault Master Z.E. Det må vente til lige efter månedsskiftet, når vi har prøvet den.

Tags: elektrisk varebilMaster Z.E.Nissan e-NV200Renault Kangoo Z.E.Renault Master
Tidligere Artikel

Kommune køber gasdrevne varebiler

Næste Artikel

VW Tiguan Allspace er mere og bedre

Næste Artikel
De 21 cm er godt skjult, men de øger varerumskapaciteten med 120 liter

VW Tiguan Allspace er mere og bedre

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
De 200 km rækkevidde er ren teori. Renault anslår virkeligheden til et sted omkring 120 km

Nu kommer Master Z.E.

22. februar 2018
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020
Et varerum isoleret med produktet Aluthermo Quattro

Skab luftforandring i varerummet

24. januar 2018

Kort nyt

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021

AFSLØRING: Se den HELT nye Nissan Qashqai LIVE

18. februar 2021

Nyt fra kaffeknallert-kongen – Ny Piaggio Porter NP6

9. februar 2021

Ny langturs-Transit fra Ford

9. februar 2021

Tåbelige Youtubere smadrer milliondyr Mercedes G-Klasse G63’s V8

22. januar 2021
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering