Kender du udløbsdatoen for bilens dæk? | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
tirsdag. 9 marts 2021
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

Kender du udløbsdatoen for bilens dæk?

af Morten Dam
6. juni 2013
i Kort nyt

En undersøgelse har vist, at flere end 10 millioner dæk på det engelske vejnet kan være til fare for trafiksikkerheden. Ikke på grund af slitage, men på grund af alder. Dækfirmaet Kwik Fit, der er et af Englands største, konstaterede i forbindelse med undersøgelsen, at kun 17 pct. af bilejerne var i stand til at fastslå, hvornår deres dæk var produceret og dermed fastslå dækkenes faktiske alder. Ifølge officielle trafiktal blev der i årets første kvartal kørt mindre på vejene end i alle årene siden 2001, og det betyder at mange dæk når deres udløbsdato, før deres slidbaner er slidt ned til lovens minimumskrav på 1,6 mm mønsterdybde. Mellem 22 og 41 pct. af de undersøgte biler havde dæk, som var mere end fem år gamle. Og ifølge Kwik Fit bør fem år være den maksimale levetid for dæk. Noget tilsvarende gør sig næppe gældende for dækkene på den danske bilpark, for her ved vi, hvordan man læser E-mærkningen eller DOT-koden på dækkene og kender derfor udløbsdatoen på disse – eller hvad?

Tidligere Artikel

Erhvervsbilister er bedre end deres rygte

Næste Artikel

1,0 EcoBoost-motoren kåret to år i træk

Næste Artikel

1,0 EcoBoost-motoren kåret to år i træk

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

Kender du udløbsdatoen for bilens dæk?

6. juni 2013
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020
Sådan ser påfyldningsstudsen på en Opel med Euro 6-motor ud. AdBlue-tanken skal fyldes cirka for hver 10.000 km

Så besværligt er AdBlue

12. december 2019

Kort nyt

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021

AFSLØRING: Se den HELT nye Nissan Qashqai LIVE

18. februar 2021

Nyt fra kaffeknallert-kongen – Ny Piaggio Porter NP6

9. februar 2021

Ny langturs-Transit fra Ford

9. februar 2021

Tåbelige Youtubere smadrer milliondyr Mercedes G-Klasse G63’s V8

22. januar 2021
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering