Ken Block og hans 900 hestes pickup | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
lørdag. 25 marts 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Ken Block har fået Ford til at bygge en grotesk tunet udgave af sin drengedrøm
Flyt dig, hvis dit bakspejl ser sådan her ud
Hvis der en dag kommer noget ud om den praktiske indretning, skal vi være de første til at fortælle om det. Men den er vist ikke praktisk
Først når man ser skærmforøgerne ovenfra, får den lidt form. Ellers er den rektangulær fra alle vinkler
Ken Block er vokset op med en Ford F-150, som han også flåede sine først dæk i
Verdens største 3D-printede metaldel. Indsugningsmanifolden på Hoonitruck

Ken Block og hans 900 hestes pickup

Indsugningsmanifolden er verdens største 3D-printede metal-bildel, og heller ikke resten af pickuppen synes oplagt til gule plader

af Thomas André
1. februar 2019
i Nyheder

Gymkhana-guruen Ken Block lærte at køre bil i en Ford F-150 pickup, som han også brændte sine første drift-dæk af i. Nu sluttes cirklen med en Ford F-150 fra 1977 han kører i sin seneste video, som du kan se længere nede i artiklen.

Den såkaldte Hoonitruck – en vildt modificeret F-150 – gemmer på samme biturboladede V6-EcoBoost-motor, som ligger i Ford GT og er tunet til mere end 900 hestekræfter.

Se i bakspejlet

Og så er den oven i købet monteret med verdens største 3D-printede bildel i metal nogensinde.

Den store indsugningsmanifold der stikker op over kanten af kølergrillen mellem de to røde turboer, som ville være det, du genkender den på i bakspejlet, hvis den en dag kom på gaden.

Globalt samarbejde

3D-projektet er resultatet af et globalt samarbejde mellem ingeniører fra Ford Performance i USA og Fords europæiske forskningsingeniører, som i fællesskab har udviklet manifolden ved.

Sammen med tyske Aachens Universitets Digital Additive Production-institut har Fords ingeniører udviklet den avancerede indsugningsmanifold af aluminium.

Presset

-Vi er så heldige at have adgang til den mest utrolige teknologi, men det her var samtidig et projekt, der pressede os – og vores datakraft – til det absolut yderste, forklarer Raphael Koch, materialeingeniør hos Ford Europa.

Ford Ranger med mere sikkerhed og bedre økonomi

-Indsugningsmanifolden har en spindelvævslignende struktur, der ikke kan fremstilles på traditionel vis. Så vi endte med at opløse dens støttesystemer i syre, så kun nettet var tilbage.

Fem dage

3D-printning er en værktøjsfri produktionsmetode, der både giver stor designfleksibilitet og reducerer materialevægt samt udviklingsomkostninger. Det tog fem dage at printe Hoonitrucks indsugningsmanifold, som – som vejer knap seks kg.

-Jeg synes, at Ford har gjort et exceptionelt stykke arbejde. Det er min favoritdel på Hoonitruck’en. Man kunne ikke have gjort det anderledes, siger Ken Block.

Flere printede stumper

Ford modtog for nylig en pris fra The Automotive Division of the Society of Plastics Engineers for 3D-printede bildele, som også indgår i nye Ford Ranger- og Ford Mustang-modeller.

Source: Ken Block
Tidligere Artikel

260.000 biler på sommerdæk

Næste Artikel

Falck udvider D-Max flåden

Næste Artikel
Falcks redningstjeneste har nu i alt 9 cityvogne baseret på Isuzu D-Max. Fra venstre Frank Steffensen, Max Johnsen og René Andersen

Falck udvider D-Max flåden

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Knaldet ved grænsen – Toldfrit øl og vin i varebilen gav kæmpe skattesmæk

3. marts 2023
Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022
Flyt dig, hvis dit bakspejl ser sådan her ud

Ken Block og hans 900 hestes pickup

1. februar 2019
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

10. februar 2023
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering