Kassevogn til terræn | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
onsdag. 22 marts 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Mitsubishi L200 som varebil ombygget af Axess Logistics. Fotos: Axess Logistics
Ombygningen koster hvad der svarer til 65.000 norske kroner
De store sidedøre kan fungere som tag, når man har lukket dem op.

Kassevogn til terræn

Mangler du en varebil, der kan køre i seriøst terræn, så har Axess Logistics og Mitsubishi en ny løsning

af Jess Ulrik Verge
12. april 2018
i Nyheder, Opbygninger, Tilbehør & indretning

Af med ladet og på med en kasse. Mere indviklet behøver det ikke at være, hvis man ønsker sig en varebil, der kan komme frem stort set over alt.

Kassen sidder nemlig på en Mitsubishi L200 Club Cab, der er en rigtig terrænbisse. Den har firehjulstræk med differentialespær og en frihøjde på 200 mm.

Chassisramme og dieselmotor

Som enhver duelig offroader er L200 bygget på en chassisramme. Desuden kan den laste op til et tons og trække mindst tre tons på krogen.

Ratudvekslingen er tilpasset terrænkørsel, og i maskinrummet ligger en 2,4 liters turbodiesel med 154 HK og 380 newtonmeter.

Mere alsidig end en hardtop

Den konventionelle hardtop af glasfiber til pickup’er har været kendt i umindelige tider, men størrelsen på varerummet og adgangen til lasten lader noget tilbage at ønske.

Pickup hardtop passer på værktøjet

Mitsubishi bad derfor virksomheden Axess Logistics om at finde en løsning, der kunne gøre L200 mere alsidig. Løsningen blev at fjerne det fabriksmonterede lad og erstatte det med en regulær kasse.

Godt 4,5 kubikmeter

Vægge og tag er fremstillet af polypropylen, og rammen er i aluminium. I udvendige mål er kassen 230 cm lang, 180 cm bred og 110 cm høj. Det svarer til godt 4,5 kubikmeter.

Den første ombyggede L200 står i Norge. Det var nemlig den norske Mitsubishi-importør, som henvendte sig til Axess Logistics afdeling i Drammen, som herefter foretog ombygningen.

Ombygning til Danmark i Malmø

Virksomheden har desuden svenske afdelinger i Gøteborg, Halmstad, Malmø og Sødertalje samt en dansk afdeling i Fredericia. – Vi har modtagelse af Mitsubishi for Danmark i Malmø. Her vil det blive muligt at bygge biler om til det danske marked, fortæller Kjetil Bakk.

Pickup’er med amerikansk udtræk

Ombygningen koster hvad der svarer til ca. 65.000 norske kroner, og bestillingen sker hos Axess Logistics, fortæller salgschef Kjetil Bakk.

Sidedørene fungerer som tag

Den ombyggede L200 kan udstyres med blandt andet forskellige tagsystemer, en stige for adgang til taget samt ekstra lys.

Axess Logistics har desuden givet varekassen en indretning for at vise et eksempel på, hvad man kan bruge kassen til. De store sidedøre kan i øvrigt også fungere som tag, når man har lukket dem op – så det passer jo fint til de danske vejrforhold.

Tags: Axess Logisticsl200Mitsubishi L200Ombygningopbygningpickup
Tidligere Artikel

Audi A6 Avant - med grøn som standard

Næste Artikel

Selvkørende biler slippes fri

Næste Artikel
Årsagen til dødsulykken i Arizona synes nu endegyldigt at blive lagt på den dræbte fodgænger

Selvkørende biler slippes fri

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Knaldet ved grænsen – Toldfrit øl og vin i varebilen gav kæmpe skattesmæk

3. marts 2023
De store sidedøre kan fungere som tag, når man har lukket dem op.

Kassevogn til terræn

12. april 2018
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

10. februar 2023
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering