• Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
tirsdag. 19 februar 2019
Alt om varebiler
  • ARTIKLER
    • NYHEDER
    • TEST
    • BAGGRUND
    • TILBEHØR & INDRETNING
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
No Result
View All Result
  • ARTIKLER
    • NYHEDER
    • TEST
    • BAGGRUND
    • TILBEHØR & INDRETNING
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Mercedes-Benz G-klasse ventes introduceret i fjerde generation til næste år. Kabinen bliver mere komfortabel som det fornemmes af de første offentliggjorte billeder
Nederst til højre ses endnu et tegn på, at den nye G-klasse fortsætter som terrænbisse: Et solidt håndtag til forsædepassageren
G-klasse anno 2019 skal nok komme frem. Knapperne til de tre låsbare differentialer sidder i midten af instrumentpanelet

Kantet terræn-bisse får et rundere interiør

Mercedes er på vej med en ny G-klasse. Offentliggjorte kabine-billeder viser bløde sider af den militante offroader

af Jess Ulrik Verge
13. december 2017
i Nyheder

Endnu ved vi ikke, hvordan den ny G-klasse anno 2019 kommer til at se ud. Spionbilleder er det eneste, vi har at holde os til. Men Mercedes har offentliggjort billeder af kabinen.

Af dem kunne man næsten frygte, at Mercedes har trukket nogle af tænderne ud på deres snart 40 år gamle offroader-ikon. Interiøret er rundt, blødt og mere personvognsagtigt.

Vil fortsat være fnysende hård i terrænet

Instrumenterne, knapperne og infotainment-skærmen får én til at tænke på E-klasse og S-klasse. Men så ser man det store håndtag i højre side og knapperne til de tre låsbare differentialer i midten af instrumentpanelet.

Den udødelige soldat – Mercedes G-klasse fortsætter

Så falder man til ro igen. Den nye G-klasse vil fortsat være fnysende hård i terrænet, men turen over stok og sten vil formentlig blive mere komfortabel.

Mere plads på forsædet og bagsædet

Efter spionbillederne at dømme vil den nye G-klasse beholde en del af sit berømte, kantede look, der giver bilen et militant look. Indenfor bliver der mere plads til såvel soldater som civile.

Mercedes oplyser, at der i front bliver 38 mm mere plads til benene og skuldrene samt 68 mm mere albueplads. På bagsædet øges benpladsen med 150 mm, og der bliver ekstra 27 mm til skuldrene og 56 mm til albuerne.

Dyderne ventes at være i behold

For at få plads til den rummeligere kabine er hele bilen blevet cirka 10 cm bredere, hvis man skal læne sig op ad de forskellige offroad-magasiner. Desuden vil bilen uden tvivl beholde sin konstruktion med et chassis, der er fastgjort til en ramme.

37 år på bagen – sælger bedre end nogensinde

Der kan heller ikke være tvivl om, at reduktionsgearet vil være intakt, når den G-klasse ankommer på et tidspunkt næste år.  Første generation så dagens lys i 1979. I 1999 kom mark II, og tredje aftapning kom i 2007.

Tags: G-KlasseGeländewagenMercedes G-klasseMercedes-Benz
Tidligere Artikel

Stenslag bliver dyrere og dyrere

Næste Artikel

Rullende dyrehospital i varebil

Næste Artikel
Den Mobile Dyreklinik er mere end en ambulance. Den er et helt dyrehospital på hjul

Rullende dyrehospital i varebil

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Kort nyt

Så meget sne ser vi sjældent, men uanset om der ligger meterdyb sne, eller vejene bare er kolde og våde, giver vinterdæk bedst vejgreb

260.000 biler på sommerdæk

31. januar 2019
Carlos Ghosn beholder foreløbig sine ledende poster i Renault

Renault beholder Ghosn

16. december 2018
-Med et så komfortabelt flertal bør parlamentet kunne nå i mål med vejpakken, mener Erik Østergaard, adm. dir. for DTL

EU-parlamentet bør kunne nå i mål

10. december 2018
Politiet kører ekstra spritkontrol hele december

Operation Julebrandert er igang

30. november 2018
Senest 1. april skal du ansøge om at blive varebilschauffør eller -vognmand

Uddannelse til vognmænd og chauffører

28. november 2018

Mest læste

-Montering af Claytons LPS-enheder i vores biler betyder, at vi har langt mindre tomgangskørsel, siger Bent Poulsen, der er flådeansvarlig i Eltel

Virksomhed sparer 990 liter brændstof per bil

8. februar 2019
Græskfødte Eleftherios Tzaferis har tilbragt 16.700 timer bag rattet i sin Ford Transit fra 2010. Foto: Ford

Sven har kørt en million

28. januar 2019
Årene har sat sine spor, men den gamle T1 bliver udstillet, som den er

Verdens første fotovogn fundet efter 54 år

13. februar 2019
De 21 varebiler blev hentet på én gang hos Ford i Holstebro. PR-foto

El-installatøren fik sine 21 nye biler leveret på én gang

30. januar 2019
Mercedes-Benz G-klasse ventes introduceret i fjerde generation til næste år. Kabinen bliver mere komfortabel som det fornemmes af de første offentliggjorte billeder

Kantet terræn-bisse får et rundere interiør

13. december 2017
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • ARTIKLER
    • NYHEDER
    • TEST
    • BAGGRUND
    • TILBEHØR & INDRETNING
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER

sponsored