KÆMPE GALLERI - Toyota ProAce City - Ny praktisk budbil for byboere | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
fredag. 27 januar 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

KÆMPE GALLERI – Toyota ProAce City – Ny praktisk budbil for byboere

af Thomas Schiermacher Jensen
29. maj 2020
i Nyheder, Toyota

Toyota ProAce City er det ægte barn i alliancen med PSA, der bygger den samme bil i tre versioner.
Det er Peugeot Partner, Opel Combo og Citroen Berlingo.

Hos Toyota hedder den ProAce City.
Teknikken er den samme, motorerne er det samme, men skiltene er forskellige. Det er kunderne til bilerne måske også og derfor er der plads til en til version af den lille byvenlige varebil.

Toyota ProAce City kan leveres i to længder. En kort o gen lang. Så lang er den lange nu heller ikke med sine 4,7 meter. Den korte er 4,4 meter. Det smart i den forlængede version er, at de ekstra centimeter ikke er som udhæng over bagakslen, men som forlænget akselafstand. Det giver et meget mere regulært rum, i den længste af de to.

Fem motorer at vælge i mellem

Den billigste model med den mindste motor koster 99.900 kr. eks. moms. Det er billigt for en varebil og den lave indstigningspris skal nok lokke kunderne ind i butikken. Når så du får prøvet den mindste motor med 75 dieselheste, så er det sælgerens tur til at slå til. For det er ikke meget og slet ikke, hvis du rent faktisk skal have noget gods med i kassen. Et andet godt argument for at vælge Toyota’en frem for PSA-koncernens trillinger er, at der er tre års garanti hos Toyota. De andre giver kun to år.  

Så er det op til dig selv om du vil have en af de to benzinmotorer. De er på henholdsvis 110 eller 130 hk og er 3-cylindrede.

Vil du have mere bundtræk, så er det diesel. Der er yderligere to af dem at vælge imellem.
Der kan du får 102 eller 130 heste.  Gearkasserne er enten 5- eller 6-trins manuelle eller med 6 automatiske trin. Automatgearet er dyrt ekstraudstyr.

Det vigtige

Selv om Toyota ProAce City er klejn, så er det stadig en varebil og den bliver købt for at blive brugt. Og så spørger du dig selv, hvor meget kan den bruges til? Ret meget er svaret.
Den klarer pænt med last. Den korte variant kan tage 650 kg og den lange noget mere – hele 1.000 kg. I den lange version er der plads til to europapaller. Det er ganske godt klaret for så lille en varebil.

Og er der træk på er det omvendt. Her tager den korte variant mest. Den klarer – alt efter motorstørrelsen – mellem 1.230 og 1.350 kg. Den lange udgave trækker mellem 850 og 1.000 kg. Det er godkendt til den størrelse bil.

Kabinen er god

Kabinen bærer mere præg af PSA end Toyota. Plastikkvaliteten er okay. Det gode er, at der er et hav af aflæggemuligheder og smårum. En anden god detalje er, at bakspejlet er erstattet af en skærm, der kan vise, hvad der sker bag bilen, men som også kan skifte til at vise bilens højre side.
Dette r smart af flere grunde. Selvfølgelig fordi et konventionelt bakspejl er værdiløst uden bagruder, men også detaljen med at skifte til at se ned langs bilen gør, at man undgår uheld i højresving.

Der er to sædekonfigurationer. To eller tre pladser. Vælger man to pladser giver det muligheden for at få en luge, der går ind under passagersædet. Så er der ekstra plads til lange brædder.
Den mulighed forsvinder, hvis man vælger tre pladser. Men så får man til gengæld … tre pladser.

Førersædet er godt. Man sidder fint og rattet kan justeres op og ned, ud og ind. Det gør det let at finde sig til rette.

Toyota ProAce City er nok for lille til at være en ’rigtig’ håndværkerbil. Skal du ofte køre med tung trialer eller mange byggematerialer, så skal du vælge en større og stærkere. Men det ved du godt.
ProAce City er velegnet til at hav af andre ting. Er man vinduespudser eller pladsmand eller blot kører lidt budkørsel mellem kontorer eller byggepladser, så er man godt tjent med Toyota’en.

På dagen kørte vi i en 130 hestes diesel med automatgear. Det er en god kombination og ProAce City er både kvik og letkørt.

Toyota lancerer Highlander i Danmark
Thunder! Nu kommer Ford Ranger i en ny og rå version. SE BILLEDERNE HER!
DIESEL-GATE: Tusindvis af sagsanlæg på vej mod Volkswagen

Tidligere Artikel

DIESEL-GATE: Tusindvis af sagsanlæg på vej mod Volkswagen

Næste Artikel

NY BIL TIL MESTER? Nu kommer Audi Q7 plugin hybrid til Danmark

Næste Artikel

NY BIL TIL MESTER? Nu kommer Audi Q7 plugin hybrid til Danmark

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

KÆMPE GALLERI – Toyota ProAce City – Ny praktisk budbil for byboere

29. maj 2020
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

Stormvejr: Sådan kører du sikkert når blæsten raser

11. september 2020
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering

 

Loading Comments...