Et nyt og mere robust design, moderne multimediesystem med Apple CarPlay og Android Auto – og vigtigst – en helt ny og kraftigere 2.8-liters motor med 204 hestekræfter og et drejningsmoment på hele 500 Nm. Sig goddag til den opdaterede Toyota Hilux.
Den er kendt som en hårdfør S****.
Toyota Hilux er berømt og elsket af alle med behov for terrænegenskaber, lad og trækkraft. Fra taleban til entreprenører elsker den solide pickup. Nu har Toyota afsløret den nye Hilux, der bliver introduceret i begyndelsen af næste år.
Billederne afslører et nyt og mere stilfuldt og robust design. Toyota skriver i en pressemddelelse, at den nye Hilux er fuldstændig redesignet med en ny, markant og kraftfuld tredimensionel frontgrill og kofangere. Der er kommet nye LED-lygter både for og bag og nye 18” alufælge – samt tre nye farver.
I kabinen
Inde i kabinen er der et nydesignet instrumenthus, en ny og integreret 8” multimedie touch skærm med rigtige trykknapper, der er lette at betjene under alle tænkelige forhold. Og selvfølgelig kan du også koble din smartphone til med Apple CarPlay og Android Auto.
En lang udstyrsliste giver mulighed for bl.a. nøglefri betjening, satellitnavigation, fuldautomatisk klimaanlæg, parkeringssensorer for og bag samt et stort JBL-lydanlæg med 9 højttalere.
Er der noget under hjelmen?
Det vigtigste er ikke omo der er bluetooth, men om Hilux
kan trække noget.
Det kan den. Ud over den nuværende 2.4-liters dieselmotor med 150 hestekræfter
og et drejningsmoment på 400 Nm vil det fremover være muligt at vælge en ny,
større og kraftigere 2.8-liters dieselmotor med 204 hestekræfter og et
drejningsmoment på hele 500 Nm.
Det betyder, at den nye Hilux med den nye motor accelererer fra 0 til 100 km/t. på 10 sekunder rent.
Det vil stadig være muligt at vælge mellem varianterne Extra Cab og Double Cab samt mellem seks-trins manuelt gear og seks-trins automatgear koblet sammen med et firehjulstræk.
Offroad-egenskaber
Målet i udviklingen af den nye Hilux var at bevare modellens legendariske offroad-egenskaber og samtidig tilføre mere komfort.
Som på enhver bjergklatrende 4×4 har Hilux bevaret den stive chassis-ramme, der er i stand til at modstå vridninger. Det gør Hilux mere holdbar.
Toyotas ingeniører har forbedret offroad-egenskaberne med en ny elektronisk funktion, der efterligner funktionen fra et ægte mekanisk differentialespærre, lavere motoromdrejninger ved tomgang fra 850 til 680 omdrejninger i minuttet, et opdateret anti-udskridningssystem samt en ny dækvinkelovervågning.
Komforten har fået et løft med forbedrede hjulophæng og støddæmperne både for og bag er blevet tunet og sammen med et forbedret bladfjederdesign og nye bøsninger er komforten på asfalt forbedret . det lover japanerne.
Der vil det også være mulighed for at tilvælge sikkerhedspakken Toyota Safety Sense, der bl.a. indeholder automatisk nødbremse, som bremser ned for både biler og fodgængere, hvis føreren ikke selv er opmærksom.
Toyota Hilux har rundet 50 år, men alderen trykker på ingen måde. Der er solgt omkring 20 mio. Hilux på verdensplan, og i Danmark kører der i dag knap 4.000 Hilux på vejene. Det betyder, at for hver tre pickupper i Danmark er mindst en af dem en Hilux.
Salget af den nye Hilux åbner i Danmark senere på året, hvor også priserne bliver offentliggjort. Toyota forventer at kunne levere de første udgaver af den nye Hilux til danske kunder i begyndelsen af næste år.