Jeep Cherokee med 9-trins automatgear | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
mandag. 8 marts 2021
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
En buldrende stærk firecylindret diesel til det europæiske marked lover godt

Jeep Cherokee med 9-trins automatgear

Tre slags firehjulstræk og to slags forhjulstræk på Jeep Cherokee, der kommer til sommer. Der er europæisk premiere på Geneve-udstillingen

af Thomas André
4. februar 2014
i Nyheder

Den helt ny Jeep Cherokee får sin europæiske debut på Geneva Motor Show. Den blev fyret af på det amerikanske marked sidste år.

Samtidigt er der Jeep-premiere på Fiats 2,0 JTD-motor med enten 140 eller 170 hk under motorhjelmen, hvor den yder brændstoføkonomisk førstehjælp til den ellers forslugne amerikaner.

Men endnu en stor nyhed gemmer sig nede i mørke. Som den mindste maskine nogensinde får den lov til at overføre sine økokræfter til asfalten gennem den fine 9-trins automatgearkasse fra ZF, som netop har haft premiere i Range Rover Sport.

Bondekone eller bjergbestiger

Den nye 2,0 Multijet, som den hedder i Jeep, får stop/start og er direkte rettet mod det europæiske marked, hvor der stadig ikke er meget fremtid for tunge benzinslugere.

Highpower-versionen med 170 hk får 9-trins automatgear, mens 140 hk altid er i kombination med en sekstrins manuel gearkasse.

Dertil kommer, at det europæiske marked får mulighed for både en forhjulstrukket version og tre forskellige typer firehjulstræk, så både bondekonen med lang indkørsel, naturelskeren og den krævende bjergbestiger kan få lige den grad af terræn-egenskaber, der passer til deres behov.

Bondekonen kan koble bagakslen fra, når firehjulstræk ikke er nødvendigt.

V6 og 272 hk

Det er en nyhed til Jeep Cherokee 4×4 og hedder Rearaxle Disconnect, der som navnet antyder, kan frakoble træk på bagakslen, så man nedsætter friktion og dermed brændstofforbrug, når firehjulstrækket ikke er nødvendigt.

Naturelskeren kan vælge mellem høj- og lavgear, mens bjergbestigere og entreprenører desuden får mulighed for at til- og frakoble differentialer på langs og på tværs.

Den sidste fås kun med den store benzinmotor, som europæiske kunder med al sandsynlighed vil fravælge i ni ud af ti tilfælde.

Det er en 3,2-liters V6 og 272 hk. Også den bliver parret med den nye 9-trins automatgearkasse.

Der er dansk premiere på Cherokee i juni.

Tags: JeepRange Rover
Tidligere Artikel

Her er den nye Opel Vivaro

Næste Artikel

Ford sidder tungt på varebilsalget

Næste Artikel
Bagdørene bliver enorme. De åbner helt op i taget, mens sidedørene forbliver i samme størrelse

Ford sidder tungt på varebilsalget

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

Jeep Cherokee med 9-trins automatgear

4. februar 2014
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020
Sådan ser påfyldningsstudsen på en Opel med Euro 6-motor ud. AdBlue-tanken skal fyldes cirka for hver 10.000 km

Så besværligt er AdBlue

12. december 2019

Kort nyt

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021

AFSLØRING: Se den HELT nye Nissan Qashqai LIVE

18. februar 2021

Nyt fra kaffeknallert-kongen – Ny Piaggio Porter NP6

9. februar 2021

Ny langturs-Transit fra Ford

9. februar 2021

Tåbelige Youtubere smadrer milliondyr Mercedes G-Klasse G63’s V8

22. januar 2021
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering